Bucharest International Dance Film Festival, la a șasea ediție, între 3 și 6 septembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-international-dance-film-festival-la-a-sasea-editie-intre-3-si-6-septembrie/

Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, se pregăteşte de o nouă ediţie, care va avea loc în perioada 3 – 6 septembrie, la Bucureşti. Toate proiecţiile festivalului vor avea loc în aer liber.

Un articol de Liliana Matei|4 august 2020

Cea de-a șasea ediție ediție BIDFF va cuprinde trei secțiuni competiționale dedicate scurtmetrajelor de dans (competiția internațională și competiția românească) și filmelor muzicale, alături de ateliere de film de dans, conferințe și alte surprize pentru publicul cinefil.

Tema ediției – utopie/ distopie – invită la reflecție asupra prezentului și la explorarea unui viitor posibil.
„Cu accent în imaginație, în potențialul său inovator, critic sau transformator și folosind filmul de dans ca mediu de expresie, propunerile utopice/distopice, pe care selecția filmelor de dans din acest an le evidențiază, își au mizele în noi modalități de a privi, cunoaște și (re)prezenta prezentul și viitorul, pe alocuri cu încredere, uneori cu scepticism, în mod necesar cu umor și ironie”, spune Andreea Novac, curatoare a festivalului.

EMA, în regia lui Pablo Larraín, este filmul care va rula în deschiderea festivalului, pe 3 septembrie, de la ora 21:00, la Cinema Elvire Popesco. Pablo Larraín propune un film electrizant, un comentariu curajos cu privire la sex, putere și haos în actualul Chile. Coloana sonoră, semnată de celebrul Nicolas Jaar, punctează emoția poveștii dramatice pe care o trăiește Ema (Mariana Di Girolamo), o tânără dansatoare dintr-o trupă de reggaeton, căsătorită cu un coregraf mai în vârstă, Gastón (Gael García Bernal). După ce mariajul lor toxic se destramă și fiul lor adoptiv și piroman ajunge înapoi în mâinile statului, Ema pornește, plină de regrete, într-o misiune sfâșietoare: aceea de a-l aduce înapoi, indiferent de obstacolele care-i stau în cale.

Filmul proiectat în competiția Festivalul de Film de la Veneția în 2019 chestionează noțiunea de familie modernă și eforturile prin care poate trece cineva dispus să facă orice pentru iubire.

Pablo Larraín este unul din cei mai apreciați regizori și producători din Chile, filmele sale fiind recunoscute pentru perspectivele curajoase, creative, neobișnuite și critice de abordare a subiectelor și realităților țării sale. Cele mai cunoscute filme ale sale sunt: „El Club” (2015), câștigător al Ursului de Argint pentru Cel mai bun regizor la Berlinale, „Neruda” și „Jackie” (2016) care s-au bucurat de un enorm succes internațional („Jackie” fiind nominalizat, printre altele la Premiile Oscar și Globurile de Aur).

„Am ales să deschidem festivalul cu EMA, un film ce pune în lumină, cu onestitate, povestea unor oameni care ajung împreună din motivele greșite și eforturile unei tinere femei de a-și schimba viața, pentru felul inovator în care acesta explorează legătura dintre corp ca reflecție asupra societății contemporane și dans ca mod de viață. Regia lui Pablo Larraín te plimbă printr-un curcubeu al emoțiilor, iar pasiunea cu care dansează Mariane Di Girolamo este captivantă.”, spune Simona Deaconescu, directoarea artistică a festivalului.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro pentru Cel Mai Bun Film Internațional, Cel Mai Bun Film Românesc și Cel Mai Bun Musical.

Vizualul celei de-a șasea ediții a BIDDF a fost realizat de artista Ioana Trușcă și ilustrează grafic tema utopie/ distopie.

Proiecțiile BIDFF 2020 vor avea loc în aer liber la: Cinema Elvira Popesco și Muzeul Țăranului Român, iar evenimentele speciale, cu locuri limitate, la LINOTIP – Centru Independent Coregrafic și CNDB, Sala Stere Popescu.

Văzut de Radio Guerrilla

Parteneri media: AaRC.ro, Cărturești, Cinemap, COOPerativa Urbană, Cover Stories, Elle, Films in Frame, FilmSi, Glamour, Movienews, Munteanu Recomandă, Spotmedia, The Institute, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți.

Dedicat producțiilor de dans realizate de coregrafi, regizori de film și artiști din întreaga lume, Bucharest International Dance Film Festival a fost fondat în 2015 de coregrafa și regizoarea Simona Deaconescu și de producătoarea de film Anamaria Antoci. Evenimentul, unic în peisajul festivalurilor de film din România, militează pentru colaborarea dintre oamenii dansului și oamenii filmului, coagularea unei comunități a creatorilor de film de dans, încurajând excelența, inovația și discursul artistic curajos.

Bucharest International Dance Film Festival, ediția a VI-a este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Festivalul este sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei, Conceptual Lab by Theo Nissim, ADFR – Asociația pentru Dezvoltarea Filmului Românesc.

Partenerii festivalului sunt Institutul Francez (Cinema Elvira Popescu), Muzeul Național al Țăranului Român (Cinema Muzeul Țăranului), Centrul Național al Dansului București, LINOTIP – Centru Independent Coregrafic și Institutul Balassi.

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.