Bulandra a ajuns online în peste un million de locuinţe de români
https://www.ziarulmetropolis.ro/bulandra-a-ajuns-online-in-peste-un-million-de-locuinte-de-romani/

În 1.123.273 de locuinţe de români s-au putut vedea spectacole marca “Bulandra” în perioada 22 martie – 23 aprilie.

Un articol de Petre Ivan|27 aprilie 2020

Teatrul Bulandra și-a făcut o datorie de credință din a readuce în atenția publicului spectacole importante din repertoriul său și pe artiștii care au contribuit la scrierea istoriei sale.

După spectacolele Shakespeare, săptămâna 27 Aprilie – 3 Mai este dedicată cunoscutei regizoare Cătălina Buzoianu și spectacolelor sale montate la Teatrul Bulandra. Cu această ocazie, vor fi postate fotografii, cronici, gânduri ale regizoarei sau ale celor cu care, aşa cum îi plăcea să spună “a făcut echipă”.

Așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro. De data aceasta sunt programate trei producții astfel: miercuri, 29 aprilie, ora 19.00Patul lui Procust de Camil Petrescu (1995), vineri, 1 mai, ora 19.00Petru de Vlad Zografi (1998) și duminică, 3 mai, ora 19.00  – Turandot de Carlo Gozzi (2000).

Cătălina Buzoianu a debutat la Teatrul „Bulandra” în anul 1975, cu spectacolul Hedda Gabler de Ibsen. Este anul în care a pus în scenă și Interviu de Ecaterina Oproiu, o producție care a rămas în istoria spectacologiei românești datorită adaptării inspirate a textului și a interpretărilor de excepție, din distribuție făcându-se remarcate actrițe precum: Gina Patrichi, Mariana Mihuț, Tamara Buciuceanu, Draga Olteanu-Matei. Regizoarea Cătălina Buzoianu revine la Teatrul „Bulandra” după anul 1985 și aici va rămâne până în anul 2006, când iese la pensie.

De-a lungul anilor, Cătălina Buzoianu s-a impus prin spiritul inovator, prin pasiune și prin capacitatea de a forma echipe și, mai ales, de a fermeca oamenii. A montat texte diverse de la autori contemporani și dramatizări ale scrierilor acestora (O dimineață pierdută de Gabriela Adameșteanu) până la dramaturgi la care a redevenit de mai multe ori precum Pirandello și Strindberg.

Știința de a aduce actorii împreună, perseverența în dorința de a descoperi lucruri sunt câteva dintre darurile cu care a fost înzestrată Cătălina Buzoianu. A închegat echipe atât la venirea, în 1975, în Teatrul Bulandra cât și mai târziu când a montat spectacole celebre precum Patul lui Procust, după Camil Petrescu (1995), Copilul îngropat de Sam Shepard (1996), Petru de Vlad Zografi (1998) sau celebrul spectacol itinerant Odiseea 2001 (2001).

Cătălina Buzoianu este ea însăși un miraj, de aceea este important s-o păstrăm vie în memorie prin intermediul celor cincisprezece povești pe care le-a spus spectatorilor pe cele două scene ale Teatrului Bulandra.

Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.