Când PISICA VERDE urcă pe scenă
https://www.ziarulmetropolis.ro/cand-pisica-verde-urca-pe-scena/

Teatrul Metropolis din strada Mihai Eminescu 89 a găzduit vineri, 9 iunie, în Sala Centenar, spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk, prezentat de elevii Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” în cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureştean.

Un articol de Alina Vîlcan|10 iunie 2022

Festivalul Vocea Teatrului Licean Bucureștean, desfășurat între 6 și 10 iunie, și-a propus să promoveze fenomenul teatral în rândul tinerilor, punând față în față trupe de elevi din liceele bucureștene cu profesioniști de la teatrele Mic, Metropolis, Bulandra, Evreiesc de Stat și Teatrul Dramaturgilor.

Vineri, 9 mai, la orele 17.00, în Sala Centenar a Teatrului Metropolis, nu mai găseai niciun loc. Spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk”, prezentat de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu”, s-a jucat într-o sală arhiplină și într-o atmosferă încărcată de efervescența tinereții.

Ți-ai imaginat vreodată o pisică verde?”, iată fraza care te introduce într-o fermecătoare poveste, centrată în jurul misterului provocat de dispariția Biancăi, o elevă de clasa a X-a, văzută ultima dată în clubul President.

Construită din monologuri care se succed alert, oferind spectacolului o dinamică atrăgătoare, „Pisica verde” semnată de Elise Wilk este o piesă antrenantă, cu care tinerii actori amatori de la Colegiului Național „Mihai Eminescu” au oferit publicului o seară plină de magie și de energie molipsitoare.

Într-un decor minimalist, în care se regăseau numai un scaun și o canapea cu două perne decorative, iar pentru o pată de culoare căciula roșie, pierdută, a protagonistei, fiecare dintre personaje a venit și a revenit în fața publicului într-o manieră convingătoare, fără ezitări, reușind cu ușurință să fure spectatorul din realitate pentru a-l transpune în seara aceea de sâmbătă, în care Bianca a fost văzută pentru ultima dată. „Fata asta avea pe ea un tricou cu o pisică verde.”

Cei prezenți în sală au fost purtați astfel în lumea acelor tineri de 16 ani, vulnerabili, neglijați de părinți, atrași de clubbing, care își trăiesc primele iubiri, visează, se ignoră, se împrietenesc, greșesc. Cineva dispare. Ceilalți merg mai departe. Dar cum? Și unde a dispărut adolescenta de 16 ani de lângă ei? Și unde se duc oamenii atunci când mor? Dar hamsterii?

Trupa de teatru a Colegiului Național „Mihai Eminescu” a știut să surprindă atât gradația care însoțește conflictul piesei, cât și poezia textului, venind în fața publicului deopotrivă cu naturalețe și cu o abordare atentă, în care niciun detaliu nu a fost lăsat la voia întâmplării și nicio clipă spectacolul nu și-a pierdut din intensitate.

Salutăm pe această cale montarea piesei „Pisica verde” de către elevii Colegiului „Eminescu” și sperăm să vedem spectacolul lor și pe alte scene, din București și nu numai, Timp de o oră i-am urmărit cu senzația că viitorul teatrului autohton sună promițător, ceea ce nu e deloc puțin.

Mai multe detalii despre Festivalul Vocea Teatrului Bucureștean și despre spectacolele din cadrul evenimentului jucate la Teatrul Metropolis, aici.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.