Cannes 2014, în cifre
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2014-in-cifre/

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 – 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.

Un articol de Petre Ivan|16 mai 2014

Cannes 2014, în date şi cifre

12.000:

numărul de profesionişti care participă la „marché du film”, cea mai mare piaţă de film din lume.

4.580:

numărul de jurnalişti care acoperă evenimentul. Pentru comparaţie, acest număr a fost de 700 la ediţia din 1966.

1.700:

numărul de lungmetraje vizionate de organizatorii festivalului, dintre care doar 18 vor concura pentru trofeul Palme d’Or şi doar 20 au fost reţinute pentru secţiunea dedicată tinerelor talente Un Certain Regard.

700: numărul aproximativ al membrilor forţelor de ordine care se vor ocupa de asigurarea securităţii în oraş pe perioada festivalului.

500:

numărul persoanelor care au contribuit la realizarea structurilor temporare, cu o suprafaţă totală de 6.700 de metri pătraţi, care vor găzdui proiecţii, întâlniri ale profesioniştilor la Marché du film şi conferinţe de presă. Alţii se ocupă de cele 24 de săli de proiecţii ale Palais des Festivals.

400:

numărul aproximativ al amprentelor făcute de artista Nadine Seul care, în fiecare an, cere vedetelor de pe Croazetă să îşi lase amprentele într-un bloc de argilă, efectuând apoi mulaje din oţel care decorează Walk of Fame din jurul Palais des Festivals.

300 metri x 2 metri: cannes 2014

dimensiunea afişelor cu imaginea lui Marcello Mastroianni (o scenă decupată din „8 şi jumătate”, de Federico Fellini) care au fost aplicate pe faţadele Palais des Festivals.

118 grame:

atât cântăreşte trofeul Palme d’Or, disputat, anul acesta, de regizori precum canadianul David Cronenberg, Abderrahmane Sissako, din Mauritania, rusul Andrei Zvyagintsev, americanii Tommy Lee Jones şi Bennett Miller, britanicii Ken Loach şi Mike Leigh, japoneza Naomi Kawase şi turcul Nuri Bilge Ceylan.

60:

lungimea exprimată în metri a celebrului covor roşu care acoperă nu mai puţin celebrele 24 de trepte ale Palais des Festival, urcate şi coborâte de zeci de ori pe zi de reprezentanţii industriei cinematografice, în costume şi rochii elegante, înainte de proiecţiile filmelor din competiţie sau din secţiunile paralele.

19:

numărul de ace din frunza de palmier, fabricate din aur de 18 carate, din trofeul Palme d’Or. Acest aur este obţinut prin metode echitabile în acest an, a precizat casa elveţiană Chopard, care creează celebrul trofeu, plasat pe un cristal de stâncă.

17:

numărul starurilor internaţionale – de la Scorsese la Leïla Bekhti şi Natalie Portman – imortalizate de agenţia Getty, ale căror fotografii sunt afişate prin tot oraşul Cannes.

8:

fericiţii regizori care au câştigat de două ori recompensa supremă (trofeul Palme d’Or): Francis Ford Coppola, Shohei Imamura, Billie August, Emir Kusturica, fraţii Dardenne, Michael Haneke şi, la începuturile istoriei festivalului, suedezul Alf Sjöberg.

4:

numărul de ani în care festivalul nu a putut fi organizat: în 1939, când trebuia să debuteze, din cauza războiului; în 1948 şi 1950, din lipsa banilor; în 1968, când a fost întrerupt de evenimentele din mai.

Foto: Cannes 2014, Martin Scorsese şi Natalie Portman – Cinemagia

02
/06
/21

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a șaptea ediții, care va avea loc între 1-5 septembrie, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt 25 iunie (normal) și 16 iulie (târziu).

02
/06
/21

Cea de-a XVII-a ediție a Bucharest International Film Festival, care va avea loc între 3 - 12 septembrie 2021, pe lângă continuarea tradiției de a arăta publicului cinefil, în premieră în România, unele dintre cele mai așteptate filme recente din întreaga lume, aduce și o serie de evenimente speciale pentru iubitorii de film. Una dintre aceste secțiuni în premieră este cea istorică, dedicată celebrării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României, și este organizată cu sprijinul Casei Regale Române. Documentarul istoric "Războiul Regelui" deschide programul aniversar.

01
/06
/21

Noul episod dedicat istoriei documentarului românesc de Cineclubul One World Romania aduce prim-plan trei personalități literare - Nina Cassian, Radu Cosașu și Geo Bogza. Până la 25 iunie pot fi văzute online, gratuit, cinci documentare de scurtmetraj din anii `60 la care şi-au adus contribuţia cei trei cunoscuţi scriitori.

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.