Cantareata de operă Lisa Della Casa a murit la varsta de 93 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/cantareata-de-opera-lisa-della-casa-a-murit-la-varsta-de-93-de-ani/

Cântăreaţa elveţiană de operă Lisa Della Casa, una dintre cele mai mari interprete ale operei lui W. A. Mozart din cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea, a murit, luni, la vârsta de 93 de ani, a anunţat marţi Opera din Viena (Staatsoper) într-un comunicat, citat de AFP.   Născută pe 2 februarie, la […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Cântăreaţa elveţiană de operă Lisa Della Casa, una dintre cele mai mari interprete ale operei lui W. A. Mozart din cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea, a murit, luni, la vârsta de 93 de ani, a anunţat marţi Opera din Viena (Staatsoper) într-un comunicat, citat de AFP.

 

Născută pe 2 februarie, la Burgdorf, în Elveţia, Lisa Della Casa a murit la Münsterlingen, un oraş situat pe malul lacului Constanţa din Munţii Alpi.

Pe lângă interpretările operelor compozitorului austriac Wolfgang Amadeus Mozart, soprana elveţiană, care era o femeie considerată foarte frumoasă, s-a remarcat şi în calitate de interpretă a unor arii şi opere ale compozitorului german Richard Strauss.

Elevă a Margarethei Haeser, la Zürich, Lisa Della Casa a debutat pe scenă în 1941, cu rolul Cio-Cio-San din opera „Madame Butterfly”, de Giacomo Puccini, la Opera din Solothurn-Biel. În 1947 şi-a făcut debutul pe plan internaţională la prestigiosul Festival de la Salzbourg, în Austria, cu rolul Zdenka din „Arabella” de Richard Strauss.

Lisa Della Casa a debutat la Staatsoper în 1947, unde a susţinut 411 reprezentaţii, în 27 de roluri. Cel din urmă rol interpretat pe această scenă, pe 25 octombrie 1973, este cel din opera „Arabella”.

Interpreta elveţiană a cântat apoi pe scenele celor mai mari companii de operă din lume, de la Staatsoper din Viena la Metropolitan Opera din New York, trecând prin Scala din Milano şi Covent Garden din Londra.

Principalele sale roluri au fost cel al contesei din „Nunta lui Figaro”, la Maréchale din „Chevalier à la Rose”, Pamina din „Flautul fermecat”, Donna Elvira din „Don Giovanni” şi rolurile principale din „Ariane à Naxos” şi „Arabella”.

Lisa Della Casa a realizat, totodată, zeci de înregistrări de referinţă, atât din operele lui Mozart, cât şi din cele compuse de Richard Strauss.

 

Sursa: Mediafax

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.