Carmen Lidia Vidu, în propriul rol, în scurt metrajul „ARAD. Jurnalul meu virtual”
https://www.ziarulmetropolis.ro/carmen-lidia-vidu-in-propriul-rol-in-scurt-metrajul-arad-jurnalul-meu-virtual/

„ARAD. Jurnalul meu virtual”, al doilea film de scurt metraj semnat de Carmen Lidia Vidu, în care regizoarea îsi face şi debutul ca actriţă, jucându-şi propriul rol, va avea premiera sâmbătă, 9 mai, în cadrul „Open Doors Day – Ziua porţilor deschise la instituţiile europene”, eveniment organizat anual la Bruxelles.

Un articol de Petre Ivan|8 mai 2015

La o lună după câștigarea Premiului Gopo pentru scurtmetraj documentar cu filmul ei de debut – „O scurtă istorie Astra Film” – Carmen Lidia Vidu revine cu „ARAD. Jurnalul meu virtual”, un scurtmetraj un pic real, un pic fantastic despre Arad și despre copilăria regizoarei.

„În teatru, sunt ca o prințesă în palatul ei. De film m-am apropiat fără să știu, e o poveste nouă în viața mea”, mărturisește Carmen Lidia Carmen Lidia ViduVidu, cunoscută, înaintea debutului în film, ca cel mai important și spectaculos regizor de teatru multimedia din România.

Mă numesc Carmen Lidia Vidu și am copilărit în Arad. Prietenii mei trăiesc cu un picior în realitate și cu unul în fantezie. În Arad mănânc întotdeauna langoși și îmi cumpăr haine din talcioc. (…) În Arad m-am îndrăgostit de teatru. Astăzi sunt regizor de teatru. Încă îmi doresc să fac un spectacol în Arad.

Așa începe povestea de o zi a eroinei filmului, care trăiește în timp real o poveste din trecut: ne poartă prin cele mai reprezentative locuri din Arad – locurile copilăriei sale. Printre plimbările cu tramvaiul, bicicleta sau barca, cumpărături, înot, biserica preferată și casa eroinei, în film apar și oamenii dragi și părinții regizoarei din viața reală.

Conceptul, scenariul, regia și producția executivă a filmului „ARAD. Jurnalul meu virtual” îi aparțin lui Carmen Lidia Vidu. Filmul a fost realizat de o echipă de profesioniști, cărora li s-au adaugat și mulți voluntari.

Scurtmetrajul documentar „ARAD. Jurnalul meu virtual” va reprezenta municipiul Arad la „Open Doors Day – Ziua porților deschise la instituțiile europene”

Regizor de teatru, de film și de evenimente, Carmen Lidia Vidu a montat de-a lungul carierei douăsprezece spectacole de teatru pe scene ale Capitalei – de la Teatrul Național, Teatrul Odeon și Teatrul Nottara pînă la spații independente – și este câștigătoarea Premiului Gopo pentru cel mai bun scurtmetraj documentar în anul 2015.

A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale din București în 2003, dar vine din Arad.

A devenit cunoscută ca cel mai important regizor de teatru multimedia din România și cel mai tânăr regizor care a montat pe scena Teatrului Național din București („Privighetoarea și trandafirul” de Oscar Wilde în anul 2007).

Trei spectacole semnate de Carmen Lidia Vidu se joacă în această stagiune în București: „Pescarul și sufletul său” la Teatrul Odeon, „Pescărușul. Ultimul act” la Centrul Național al Dansului și „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase” la Godot Cafe Teatru.

Foto: Carmen Lidia Vidu – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.