Câștigătorii Bucharest International Dance Film Festival 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-bucharest-international-dance-film-festival-2017/

Bucharest International Dance Film Festival 2017 şi-a desemnat, duminică seară, câştigătorii, la finalul a patru zile de proiecţii, performance-uri şi întâlniri. În competiţia internaţională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line” – regia Adrien Ouaki şi Nathan Cahen, coregrafia Adrien Ouaki. Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mişcare puternic care susţine ideea filmului”.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2017

Juriul ediției de anul acesta, a treia a evenimentului, a fost format din Tomer Heymann, regizor, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.

O mențiune a revenit peliculei ”2-28”, realizată de Florent Schwartz, regizor și coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan.

Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică”.

Premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei ”To the Ends of the Fingertips”, regizată de Roswitha Chesher. Filmul ”reușește să creeze situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans”, potrivit juriului.

BIDFF 2017

Mențiunea pentru inovație a fost oferită scurtmetrajului ”We no longer wait for barbarians”, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR.

Filmul crează o poveste ”jovială și tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj”.

Preferatul publicului a fost ”Mourning”, de regizorul și coregraful Réka Szabó, film care a primit și un premiu de 500 de euro.

Titlul de cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 1.000 euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei ”Golden Boi”, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc.

”Golden Boi” a fost premiat pentru ”modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului”.

În plus, juriul a acordat o mențiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei ”Fly on”, de Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru, coregrafi – Dragoș Istvan Roșu și Luiza Comșa, ”pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.

Proiectul ”Never Ending”, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potențialului ideii sale ”de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului”.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural „București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

Foto: Bucharest International Dance Film Festival – facebook

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.