Cel mai mare preţ din istorie – 300 milioane dolari pentru un tablou de Gauguin
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-mare-pret-din-istorie-300-milioane-dolari-pentru-un-tablou-de-gauguin/

Tabloul „Nafea Faa Ipoipo” („Când te vei căsători”), pictat de francezul Paul Gauguin în 1892 şi care prezintă două fete din Tahiti, a fost vândut pentru 300 de milioane de dolari, devenind cea mai scumpă operă de artă din istorie.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2015

Tabloul a fost în proprietatea unui colecţionar elveţian. Potrivit unor informaţii neconfirmate, pictura ar fi fost cumpărată de un muzeu din Qatar. Micul stat arab bogat în petrol a stabilit recordul anterior privind cea mai scumpă operă de artă, după ce a plătit 259 de milioane de dolari pentru o lucrare semnată de Paul Cezanne.

Înainte de vânzare, tabloul pictat de Paul Gauguin, înfăţişând două tinere din Tahiti, a fost deţinut de Rudolf Staechelin, un colecţinar din Basel, Elveţia.

Gauguin

Nafea Faa Ipoipo, de Paul Gauguin, 1892

Tabloul a fost expus public timp de mai multe decenii, la Kunstmuseum Basel (Muzeul de Artă din Basel, n.r.), în cadrul unui acord de împrumut, dar Staechelin a decis să vândă pictura în urma unor neînţelegeri cu instituţia muzeală, potrivit relatărilor presei americane, notează Mediafax.

Rudolf Staechelin a declarat pentru publicaţia The New York Times că nu va divulga identitatea cumpărătorului.

Informaţiile privind data vânzării tabloului sunt neclare, dar publicaţia americană amintită, care a scris în premieră despre acest record, a citat surse care au spus că lucrarea a fost vândută unor cumpărători din Qatar.

Familia regală din Qatar a cheltuit sume impresionante în ultimii ani pentru achiziţionarea de opere de artă din Occident.

Şeicul Saud bin Mohammed Al-Thani, fost ministru al Culturii, care a murit anul trecut, a cheltuit peste un miliard de dolari din bugetul ţării pe opere de artă.

Qatar a sponsorizat retrospectiva Damien Hirst din 2012 din Marea Britanie, expoziţia mutându-se apoi la Doha, capitala micului stat arab care a investit foarte mulţi bani în finnaţarea de muzee dedicate artei islamice şi artei arabe moderne.

Foto: Gauguin, Nafea Faa Ipoipo – wikipedia

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.