Cenușăreasa – povestea muzicală a Pelerinilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/cenusareasa-povestea-muzicala-a-pelerinilor/

Cum vii dinspre Hala Traian către Piaţa Unirii, pe Calea Călăraşilor – la numărul 55 – este La Scena. Un local prietenos, cu o curte primitoare şi o sală de teatru la etaj, situat chiar la stradă. La doi paşi de Centrul Vechi al Bucureştiului, această sală a Teatrului Arca, înfiinţat prin Fundaţia Culturală ParteR, este unul dintre primele spaţii neconvenţionale în care, la începutul anilor 2000, tinerii artişti creau spectacole şi jucau teatru, atrăgând în proiectele lor îndrăzneţe actori consacraţi precum Valeria Seciu, Victor Rebengiuc ori Șerban Ionescu. Făcând un salt rapid în timp – ca într-o poveste SF – acesta este şi locul care găzduieşte duminică, pe 28 mai, a doua reprezentaţie a Cenuşăresei. Primul musical produs de Compania Pelerin, în regia lui Bogdan Tudor Pelerin şi pe muzica lui Zeno Apostolache Kiss, este o premieră şi pentru La Scena, fiind primul spectacol pentru copii care se joacă aici. 

Un articol de Gabriela Mariș|26 mai 2017

Cu toții cunoaștem povestea Cenușăresei. O fată tânără căreia soarta i se împotrivește. Copil fiind, rămâne fără mamă, iar căsătoria tatălui cu o altă femeie nu îi aduce altceva decât o pereche de surori rele și apucătoare, care o transformă repede în slujnica lor, și o mamă vitregă ce nu o are la inimă. Dar tot soarta repară într-o bună zi lucrurile, iar fata scapă de supărări și de greutăți, găsindu-și fericirea alături de prințul la care – ca orice tânără la vârsta măritișului – visează. Povestea scenică a lui Bogdan Tudor Pelerin pleacă, în primul rând, de la o rescriere a basmului. Păstrând firul narativ – surse de inspirație fiind tot Charles Perrault și Frații Grimm –, regizorul merge pe o contextualizare a poveștii, plasând acțiunea și personajele în spațiul franco-german, într-o Europă din finalul secolului XIX, bântuită de războaie care distrug ori schimbă dramatic destine. Iar acest lucru îi permite lui Tudor Pelerin să construiască o poveste credibilă prin cuplul Cenușăreasa-Mamă, interpretat de actrițele Georgeta Nedelcu și Georgiana Rusu, dar și prin relația Mamă-Odette și Jeannette, surorile vitrege, interpretate de Oana Oancea și Alina Dumitrelea.

Georgeta Nedelcu. CENUȘĂREASA. foto Gabriela Mariș (1)

Cenușăreasa este un musical – ”un musical de cameră” în definiția compozitorului Zeno Apostolache Kiss, mișcarea scenică aparținându-i Cristinei Iușan. Opțiunea pentru musical – la fel ca punerea acțiunii în legătură cu un context bine delimitat în timp și spațiu – aduce un aer de prospețime în istoricul montărilor Cenușăresei și lărgește, în același timp, marginile publicului țintă. Spectacolul pus în scenă de Bogdan Tudor Pelerin este unul pentru copii – care se vor bucura de o poveste vizuală și muzicală, ghidați fiind de Melinda și Jager, doi șoricei simpatici și săritori atunci când prietena lor și eroina noastră se află în dificultate –, dar și unul pentru publicul peste zece ani, care va descoperi cu siguranță și un alt nivel de ”lectură” a acestui basm.

Jocul actorilor și al păpușilor, precum și interpretarea muzicală live – în decorurile create de Dana Brătășanu și Bogdan Tudor Pelerin – se combină cu videoproiecția, realizată de Laszlo Oliver, videoproiecție ce mută acțiunea și personajele în Vis ori la Palat, oferind o dată în plus o versiune cu totul nouă și captivantă a basmului inițial.

Dacă primele două reprezentații ale spectacolului Companiei Perelin – realizat în parteneriat cu Timpul cireșelor – au fost găzduite de clubul La Scena din București, a treia oară Cenușăreasa se va juca pe 2 iunie, la Brașov, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru pentru Copii ”Arlechino – Caravana poveștilor”, organizat între 29 mai și 4 iunie, de Teatrul Arlechino din Cetatea Kronstadt-ului.

Cenusareasa. Musical pentru copii  

           

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Vineri, 31 octombrie, de la ora 19.00, Librăria Humanitas de la Cişmigiu îi invită pe iubitorii de literatură la lansarea celui mai nou roman al Hertei Müller, “Astăzi mai bine nu m-aş fi întâlnit cu mine însămi”. De asemenea, Ada Milea va susţine un minirecital cu piesele favorite ale Hertei Müller, iar Corina Bernic va prezenta un colaj de filme cu şi despre Herta Müller

30
/10
/14

La Librăria Humanitas de la Cișmigiu au avut loc două lansări de carte ale autorului Vlad Zografi: „Infinitul dinăuntru” și „Toate mințile tale”. Volumele au apărut la Editura Humanitas.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

30
/10
/14

Duminică, 14 decembrie, Ateneul Român va găzdui cele două concerte de Crăciun ale Corului Național de Cameră Madrigal - Marin Constantin. Dirijate de Anna Ungureanu, cele două evenimente (ora 17:30 și ora 20:00) aduc în fața publicului bucureștean tradiționalele colinde de Crăciun pe care Madrigalul le interpretează de 51 de ani.

29
/10
/14

Sâmbătă, 29 noiembrie, în cadrul seriei de concerte bilunare Jazzaj la ARCUB, va avea loc concertul „In Memoriam Johnny Răducanu“, susținut de Nicolas Simion Trio feat. Kruno Levačić și Sorin Romanescu. Evenimentul se desfășoară la Sala ARCUB din Str. Batiște nr. 14, de la ora 20:00.

29
/10
/14

Marţi, 4 noiembrie, ora 19:00, A1 găzduieşte ultimul eveniment din seria CIMRO DAYS 2014, FRESCOMANIA - un proiect inedit prin care Centrul de Informare Muzicală din România al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti a provocat tineri şi foarte tineri compozitori să creeze variaţiuni contemporane pe o temă de Girolamo Frescobaldi (sec. XVII).

29
/10
/14

Începutul lunii noiembrie aduce pe scena Teatrului pentru Copii și Tineret „Gong” din Sibiu două dintre cele mai îndrăgite povești ale copilăriei: „Cipollino” după Gianni Rodari și „Sarea-n bucate” după Petre Ispirescu.

29
/10
/14

Numeralul de identificare ne dă, de multe ori, bătăi de cap. Lucrurile sunt mai complicate deoarece, în timp, folosirea lui în limbajul vorbit a suferit câteva modificări care au fost, până la urmă, acceptate ca norme gramaticale.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.