Combaterea ideilor preconcepute despre femei în trei spectacole internaționale
https://www.ziarulmetropolis.ro/combaterea-ideilor-preconcepute-despre-femei-in-trei-spectacole-internationale/

Mai multe spectacole s-au jucat la prima ediţie a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti, intitulată Viitorul este feminin, eveniment cultural ce s-a desfăşurat în perioada 13-16 noiembrie 2014 la Hanul Gabroveni şi la Sala Arcub.

Un articol de Judy Florescu|21 noiembrie 2014

Platforma Internațională de Teatru – Viitorul este feminin s-a aflat la prima ediție și este un proiect inițiat de Cristina Modreanu, (jurnalist cultural, critic de teatru, profesor universitar, scriitor). 

„Major Tom” este un spectacol-reportaj în limba engleză despre concursurile de frumusețe și cele pentru câini din Marea Britanie.

Major Tom este cățelul din rasa Basset care tot timpul ieșea pe ultimul loc la concursurile de câini, în timp ce stăpâna lui, Victoria Melody, își supunea corpul la tot felul de teste pentru a fi eligibilă pentru participarea la concursurile de frumusețe pentru doamne.

Victoria decide să devină pe rând proiectul unui antrenor de fitness, al unui medic estetician, al unui stilist, al unui salon de înfrumusețare, conform unei liste de îmbunătățiri recomandate de organizatorii primului concurs de frumusețe la care a participat. Mesajul spectacolului este de fapt o mărturie amănunțită a unei femei care împreună cu câinele ei trebuie să treacă testul frumuseții universale, acceptate și confirmate de societate.

Spectacolul tratează un vechi subiect care va fi mereu actual – denaturarea imaginii femeii în percepția publică și lupta femeii de a ajunge la standardele ireale impuse de schimbarea continuă a timpurilor. Cum femeia este o figură cameleonică, ea se va adapta indiferent de situațiile pe care le are de înfruntat și de depășit.

„Inelul de tinichea” este o dramatizare după cartea scrisă de Zdenka Fantlova, o supraviețuitoare a Holocaustului. Spectacolul s-a desfășurat în limba engleză și este un one woman show susținut de Jane Arnfield, care, ajutată doar de un scaun, un spot de lumină, două inserții audio, și text reușește să creeze povestea unei victime a lagărelor de evrei din Cehoslovacia.

O porție de teatru realist, o pagină dureroasă din istoria omenirii, o incursiune în viața cruntă a victimelor Holocaustului și o lecție zdravană de rezistență. Deși corpul se afla în permanentă suferință, mintea nu și-a pierdut luciditatea și speranța recăpătării libertății.

„Rochie cu gaură” a aparținut trupei poloneze Teraz Poliz. Patru fete vor să spargă barierele preconcepțiilor societății asupra femeii – scenariul în limba poloneză a fost scris de regizoare în timpul improvizațiilor actrițelor. Faptul că femeia trebuie să se încadreze în niște tipare impuse de cele mai multe ori de bărbați este o problemă pe care o regăsim în întreaga lume.

Foto: Adi Bulboacă

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.