Comedie cu Tamara Buciuceanu și Șerban Pavlu, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/comedie-cu-tamara-buciuceanu-si-serban-pavlu-la-tvr-2/

 
De ziua Limbii Române, TVR 2 difuzează astăzi, 31 august (de la ora 20:10), comedia „NEPOTU’”, cu Tamara Buciuceanu Botez şi Șerban Pavlu, în regia lui Horaţiu Mălăele.

Un articol de Liliana Matei|31 august 2015

În „Nepotu’” lui Adrian Lustig, nepotul din America (Șerban Pavlu, redescoperă realitățile românești împreună cu mătușa sa(Tamara Buciuceanu Botez). Spectacolul preluat de la Teatrul de Comedie este un veritabil recital al actriţei Tamara Buciuceanu Botez, secondată cu tact şi discreţie de Şerban Pavlu, sub semnul histrionismului inconfundabil al regizorului Horaţiu Mălăele.

„Limba Noastră cea Română” este o sărbătoare legală celebrată în Republica Moldova pe 31 august începînd cu 1990 şi pînă în prezent. În contextul dezintegrării Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste (U.R.S.S.) şi a mișcării de renaștere națională de la sfîrșitul anilor ’80 din Republica Sovietică Socialistă Moldovenească (R.S.S.M.), la Chișinău are loc „Marea Adunare Națională” de la 27 august 1989. În cadrul “Marii Adunări Naţionale” din 27 august 1989 au participat aproximativ 750.000 moldoveni (circa 1/6 din populația de atunci a republicii) care cereau proclamarea limbii moldoveneşti (române) ca limbă de stat şi revenirea la grafia latină.

Sub impulsul „Marii Adunări Naţionale”, peste două zile, pe 29 august 1989 se deschid lucrările celei de-a XIII sesiuni a Sovietului Suprem din R.S.S.M., care durează pînă pe 1 septembrie. La 31 august Sovietul Suprem al republicii (Parlamentul) a reuşit să voteze legile care îndeplineau cerinţele participanţilor la „Marea Adunare Naţională”, adică, adoptarea din 31 august 1989, de către Sovietul Suprem al R.S.S.M., a legilor privind revenirea la grafia latină, între care declararea ca „Limbă de Stat” a Republicii Moldova a limbii moldoveneşti – găsită identică cu cea română.

Redescoperirea realităților românești în „Nepotul”, nepot care se reîntoarce în România după ce a emigrat în America, de la familiarizarea cu emisunea „Surprize, surprize” de la TVR, până la întrebări importante legate de comunism, îi crează Tamarei Buciuceanu Botez ocazia să apară: „Robustă ca o locomotivă germană, puternică şi violentă ca bomba de la Los Alamos, mieroasă sau mieunată ca pisicile desenelor animate, frumoasă cât s-a putut, sperioasă şi piţigăiată, melancolică sau tandră ca filmele indiene, dansantă şi ţopăitoare, când cele de vârsta ei s-au vândut de mult resemnării, cântând în falset ca mine sau „pe bune” ca Frank Sinatra, imprevizibilă ca ziua de mâine” după cum o descrie regizorul spectacolului, actorul Horațiu Mălăele.

Vă invităm astă seară să o urmăriți pe cea care este „Tamara Buciuceanu, o imensă uzină plutitoare pe oceanul artelor atât de dramatice, o minune singulară, născută anume să ne uluiască”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teatru TV „ Nepotu’” la TVR2 – luni, 31 august, ora 20 :10 și în reluare vineri, 4 septembrie, ora 01 :05.

Nepotu’

de Adrian Lustig

Cu: Tamara Buciuceanu-Botez, Şerban Pavlu

Muzica: George Marcu; scenografie: Anca Marcu; costume: Adriana Popa, regia tv: Silviu Jicman

Regia: Horaţiu Mălăele

 

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.