„Copiii referendumului”, clipul anti-referendum semnat de Papaya Advertising, viral pe Facebook
https://www.ziarulmetropolis.ro/copiii-referendumului-clipul-anti-referendum-semnat-de-papaya-advertisin-viral-pe-facebook/

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe reţelele de socializare.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2018

Clipul, numit „Copiii referendumului”, prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie – personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum „la îndemnul partidului şi al conducătorului”.

Cu un bici în mână, aceasta le întreabă pe fetiţe ce se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie. Una dintre fetiţe răspunde: „Referendumul pentru definirea familiei”. „Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia.

Fetiţele rostesc în cor „Îndrăzneşte să crezi”. „Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi…”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund „Copiii referendumului”. Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a conducătorului.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

„Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul „Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

Papaya Advertising s-a făcut remarcată în ultima vreme prin clipurile cu mesaje sociale. Astfel, într-un spot publicitar pentru Savana este ironizată familia tradiţională prin prezentarea unei familii mai puţin „tradiţionale”: o femeie şi un bărbat au copii, dar nu sunt căsătoriţi, bărbatul găteşte, femeia are un tatuaj. Într-un clip pentru Transavia, este promovat mesajul „Dacă mai mulţi ar fi făcut lucrurile aşa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, iar în iunie anul acesta agenţia a dat o zi liberă angajaţilor pentru a putea ieşi la protestul antiguvernamental.

Foto: Copiii referendumului – facebook

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.