Cristian Mungiu, finanţare de 1.910.000 lei. Lista proiectelor finanţate de CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-mungiu-finantare-de-1-910-000-lei-lista-proiectelor-finantate-de-cnc/

Cineastul Cristian Mungiu a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.910.000 lei, la cea mai recentă ediţie a concursului de proiecte cinematografice organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul „Fotografii de familie”.

Un articol de Petre Ivan|10 martie 2015

Cristian Mungiu, finanţare de 1.910.000 lei de la CNC / Pe locul al doilea în topul finanţărilor la sesiunea a II-a de concurs a CNC pe 2014 s-a clasat proiectul cinematografic „Povestea iubirii”, de Radu Mihăileanu, (producător Libra Film Productions), cu un scenariu de Radu Mihăileanu şi Marcia Romano, care a primit suma de 1.300.000 de lei.

Locul al treilea i-a revenit lui Florin Şerban, cu proiectul „America”, acesta primind de la CNC suma de 1.200.000 de lei. Proiectul „America” este produs de Early Bird, iar scenariul este semnat de cineast.

Proiectul „Never Let It Go”, al lui Paul Negoescu, produs de Actoriedefilm.ro, a primit suma de 1.000.000 de lei, în timp ce „Pororoca”, de Constantin Popescu, un proiect produs de Scharf Advertising, a câştigat suma de 950.000 de lei.

La secţiunea dedicată lungmetrajelor de debut, proiectul cinematografic „Firesc” (4 Proof Film), al lui Hadrian Marcu, a primit suma de 997.000 de lei, iar, pe locul al doilea, s-a clasat coproducţia „Soldaţii”, un film de Ivana Mladenovic, care a primit suma de 860.000 de lei. Filmul este produs de Hi Film Productions.

La secţiunea dedicată scurtmetrajelor, proiectul „Sânge din sângele meu”, de Adrian Silişteanu, produs de 4 Proof Film, a obţinut suma de 116.000 de lei, „Cometa”, de George Chiper-Lillemark, un proiect produs de De Film Production, a primit suma de 110.000 de lei, iar „Ceaţa”, a lui Adrian Voicu, un proiect produs de Axel Film Echipamente, a obţinut 105.000 lei.

În categoria dedicată documentarelor, „În căutarea tatălui pierdut” (Libra Film Productions), de Ionuţ Teianu, a primit suma

Călin Peter Netzer, cea mai mare finanţare la prima sesiune a concursului de proiecte cinematografice CNC pe 2014

Călin Peter Netzer, cea mai mare finanţare la prima sesiune a concursului de proiecte cinematografice CNC pe 2014

de 790.800 de lei, „Distanţa dintre mine şi mine” (Hi Film Productions), de Mona Nicoară, a primit 350.000 de lei, iar „Comoara naivă” (Gheorghiţă SRL), de Moscu Copel, a primit 179.200 de lei.

În ceea ce priveşte categoria proiectelor de animaţie, la această ediţie a concursului CNC nu a fost alocată nicio sumă.

Totalul fondului alocat pentru sesiunea a II-a a concursului de selecţie a proiectelor cinematografice din 2014 a fost de 12.000.000 de lei, conform unei hotărâri a Consiliului de Administraţie al CNC din data de 7 noiembrie 2014.

Cineastul Călin Peter Netzer a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.590.000 de lei, la prima sesiune a concursului de proiecte cinematografice pe 2014 organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul „Ana, mon amour”.

În urma unei contestaţii depuse de Călin Netzer, Ministerul Culturii (MC) a dispus suplimentarea acestei sume cu 1.380.000 de lei, potrivit cuantumului prevăzut de lege.

Foto: Cristian Mungiu, Hadrian Marcu, Călin Peter Netzer  – cinemagia

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.