Cultura produce mai mulţi bani în Franţa, decât industria auto sau industria luxului
https://www.ziarulmetropolis.ro/cultura-produce-mai-multi-bani-in-franta-decat-industria-auto-sau-industria-luxului/

Cultura şi creaţia – muzică, teatru, cinema, cărţi, televiziune, radio, presă, arte şi jocuri video – generează în Franţa o cifră de afaceri mai mare decât cea generată de industria automobilului şi de industria produselor de lux, potrivit unui studiu publicat joi, informează AFP.

Un articol de Corina Vladov|7 noiembrie 2013

Cultura şi creaţia – muzică, teatru, cinema, cărţi, televiziune, radio, presă, arte şi jocuri video – generează în Franţa o cifră de afaceri mai mare decât cea generată de industria automobilului şi de industria produselor de lux, potrivit unui studiu publicat joi, informează AFP.

Cifra de afaceri directă generată de industriile culturale şi creative (ICC) din Franţa este de 61,4 miliarde de euro, depăşind astfel industria automobilului, care generează 60,4 miliarde de euro şi de industria luxului, care generează 52,5 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de cabinetul Ernst & Young, pe baza datelor din anul 2011.

Sectorul ICC are 1,2 milioane de angajaţi, care reprezintă 5% din forţa de muncă internă, şi include „muncitori calificaţi şi necalificaţi, atrăgând în special tineri”.

ICC a generat o cifră de afaceri totală de 74,6 miliarde de euro, dacă se adaugă şi aceea generată de activităţile indirecte (care atrag 20% din forţa de muncă internă).

Programul „Panorama economică a industriilor culturale şi creative” (ICC), primul de acest gen, a fost realizat la iniţiativa „France créative”, o nouă platformă ce grupează actorii din acest sector, care doresc să promoveze un discurs pozitiv despre cultură destinat publicului larg şi factorilor de decizie, dar şi să se afirme cu tărie în faţa uriaşilor din domeniul digital (Google, Apple, Facebook, Amazon).

cultura louvre

Muzeul Luvru are o importanţă majoră în turismul care promovează cultura franceză

Obiectivul acestui program este acela de a anihila din faşă anumite idei auzite la Paris şi la Bruxelles, potrivit cărora cultura ar fi doar „un sac fără fund pentru finanţare şi subvenţii publice”.

Rata de angajare în domeniul industriilor culturale şi creative la nivelul Europei a crescut cu 3,5% în medie pe an, între 2000 şi 2007.

Cabinetul Ernst & Young a subliniat faptul că ICC-urile franceze s-au aliat cu companii lider pe plan mondial, precum Universal Music Group (filială a grupului Vivendi), Deezer, Hachette, iar cinematografia franceză este al doilea exportator mondial după Statele Unite şi că jocurile video franceze realizează 80% din cifra de afaceri din vânzări la export, notează Mediafax.

„Când ni se vorbeşte despre excelenţă, se evidenţiază în general farmacologia, aeronautica, produsele de lux, turismul, dar rareori este citată cultura, cu toate că acesta este unul dintre puţinele sectoare care au o balanţă comercială pozitivă”, a subliniat Marc Lhermitte, asociat al cabinetului Ernst & Young.

09
/03
/23

Mai mult de un deceniu, scriitorul american David Fideler, originar din Michigan și stabilit la Sarajevo, și-a însoțit cafeaua de dimineață cu lectura câte unei epistole de-a lui Seneca (cca. 4 î.Hr. - 65 d.Hr.), „cel mai convingător și mai elegant dintre scriitorii stoici”, „conștiința Imperiului Roman”. Astfel a apărut volumul „Mic dejun cu Seneca” (Editura Trei).

01
/03
/23

Compania de Librării București (CLB), cel mai longeviv lanț de librării din România, și Headsome Communication lansează astăzi, 1 martie 2023, cea de-a treia ediție a SuperPovești din București, un proiect îndrăgit care își propune să readucă în actualitate legendele și poveștile despre oraș cu ajutorul noii generații de cititori.

23
/02
/23

Sâmbătă, 25 februarie 2023, de la ora 12.00, Institutul Cultural Român organizează, prin Centrul Național al Cărții, un eveniment online dedicat traducătorilor de limba română din întreaga lume.

20
/02
/23

Amantele regilor au fost, uneori, respinse sau denigrate de societate, alteori tolerate sau chiar admirate pentru frumusețea lor sau pentru influența pe care o exercitau asupra suveranilor. Mai aproape de zilele noastre, amantele președinților erau ținute în secret sau negociate cu presa, în încercarea de a proteja imaginea șefilor de stat, văzuți ca lideri morali și exemplari pentru societate.

14
/02
/23

Scriitorul Dinu Flămând va participa la o serie de evenimente organizate în Mexic, în perioada 16-28 februarie 2023, cu sprijinul Institutului Cultural Român. Turneul va începe la Festivalul Internațional de Poezie „Jornadas Pellicerianas” și se va încheia cu participarea la evenimentul „Fandango de la lectura”, prezidat de Prima Doamnă a Mexicului, Beatriz Gutiérrez Müeller, în Veracruz.