„De ce plec/ de ce rămân?” pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-plec-de-ce-raman-pe-scena-teatrului-national-marin-sorescu/

Pe 22, 23, 24 şi 25 ianuarie, de la ora 21:00, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, spectacolul-instalaţie „De ce plec/ de ce rămân?” va avea patru reprezentaţii, unde îi veţi vedea performând pe actorii-voluntari care în urmă cu trei luni au răspuns afirmativ provocării.

Un articol de Liliana Matei|23 ianuarie 2019

„De ce plec/ de ce rămân?” reprezintă cel de-al treilea spectacol din cadrul proiectului de teatru comunitar REACȚIE URBANĂ, după „Unde ne întâlnim? și „Azi sau mâine?”.  Acesta stă sub semnul neconvenționalului, fiind un spectacol-instalație ce vă va plimba prin posibilele răspunsuri și motive ale întrebării, o galerie cu 12 spații  în care exponatele sunt vii.

Conceptul și coordonarea aparțin regizorului Vlad Drăgulescu, iar din echipa sa fac parte asistentele de regie: Irina Gabriela Lungoci,  Alexandra Ștefania Iordache și asistenta de scenografie Anda Gavrilă.

În cele 12 spații îi veți vedea pe: Ana-Maria Bălosu, Alexandru-Ionuț Coderie, Alina Marina Dragomirescu, Diana Predescu (spațiul 0/ Recepție/ Gânduri și Discrepanțe); Alexandra Zavelea, Diana Hutanu (spațiul 1- Jumătate și jumătate); Liliana Andreea Budianu, Alexandra Stefania Iordache (spațiul 2- Acasă); Mihaela Carmen Grigorescu (spațiul 3- Dezlipire); Anica Ciortan, Alexia Pinoșanu (spațiul 4- Porțelan); Cătălin Praja (spațiul 5- Tempo); Rareș Gabriel Vasilca (spațiul 6- Asumare); Robertha Gherlan, Liliana Toană (spațiul 7- Gura lumii); Simona Bogdan (spațiul 8- Menajeria de amintiri); Alexandru-Robert Geicu, Maria Popescu (spațiul 9- Înainte, înapoi); Karyna Florița (spațiul 10- Dă-ți timp); Anda Gavrilă, Irina Gabriela Lungoci (spațiul 11- Deci?).

Momentele au fost surprinse de fotografii proiectului, Cătălin Corneanu și Theofil Mihai Olteanu, iar veștile au fost răspândite de asistentul PR&Media, Gabriela Elisabeta Popescu.

„Reacție urbană” a debutat în toamna anului trecut și a adus în fața publicului două spectacole de teatru comunitar „Unde ne întâlnim?” și „Azi sau mâine?”, la care au participat peste 60 de voluntari, ambele spectacole fiind coordonate de regizorul Laurențiu Tudor.

Intrarea se face pe bază de invitație, iar locurile pentru aceste reprezentații au fost ocupate chiar din primele 24 de ore de când au fost puse la dispoziția publicului.

 

 

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.