Doctor Faustus, în Curtea Franciscană din Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/doctor-faustus-in-curtea-franciscana-din-timisoara/

Asociaţia Culturală Arte-Factum continuă Nocturnaliile, în Curtea Franciscană din Timişoara, cu „Doctor Faustus” – live drama music show.

Un articol de Liliana Matei|20 august 2020

Kocsárdi Levente a compus muzica, a regizat și interpretează acest spectacol, bazat pe capodopera omonimă a lui Thomas Mann, joi, 27 august 2020, de la ora 20:30.

Rolul artei și precaritatea existenței artistului, crizele de inspirație ale creatorului și criza umanității, vocația tragică a ratării, fragilitatea și  polaritatea geniului,  compromisul fatal și eul supus experienței interioare a timpului, relația dintre neant și mundan, disjuncția geniului de schizofrenie, sunt temele care alcătuiesc arhitectura acestui inedit concert de muzică contemporană de teatru inspirat de povestea vieții compozitorului Adrian Leverkühn, rememorată de prietenul său intim Serenus Zeitblom. Actor, regizor și compozitor de muzică de teatru, Levente Kocsárdi  a conceput spectacolul ca pe un proiect evolutiv. „Orchestra  faustiană” a show-ului  îi are  în componență pe tinerii muzicieni  Sarolta Vass (flaut, mezzo), Cătălin Sidorov (vioară), Ana Pricop (violoncel). Universul vizual al spectacolului este creația scenografului Mihai Donici.

„Drama doctorului Faustus, teama de ratare și disperarea artistului a cărui criză de inspirație se suprapune crizei globale, sunt teme mai actuale decât oricînd.   Este un subiect care m-a preocupat în tot acest timp trăit în teatru, aș putea spune că sunt 25 de ani de când pregătesc acest spectacol, iar astăzi, când am vârsta personajului său, am hotărât să-i expun vulnerabilitățile”, explică artistul.

Proiect de autor, „Doctor Faustus – live drama music show” se bazează exclusiv pe muzica originală compusă de Levente Kocsárdi pentru acest theater-concert ce abordează pactul mefistofelic dintr-o perspectivă nouă, un Faust contemporan, cu dilemele, disonanțele și acutele lumii sub semnul terifiant al imprevizibilului. Dramaturgia este realizată de Simona Donici. Videoartist: Cornel Putan.

Toate regulile de protecție anticovid 19 prevăzute legal vor fi respectate cu strictețe. În acest context, locurile la spectacol  vor fi limitate, iar accesul se va face exclusiv prin rezervarea (la tel. 0752 111 807) brățărilor de acces. „Doctor Faustus – live drama music show” este un spectacol produs de Asociația Culturală Arte-Factum. Evenimentul se desfășorară în Curtea Franciscană și este cofinanțat de Consiliul Județean Timiș. Parteneri:  Centrul de Cultură și Artă  al Județului Timiș și Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.