Efecte colaterale
https://www.ziarulmetropolis.ro/efecte-colaterale/

Am urmat din nou Teatrul Nottara în Exil. De data aceasta, la Bulandra, la sala Liviu Ciulei (fostă Izvor), pentru avanpremiera spectacolului „Efecte colaterale”, scris de dramaturgul Alexandru Popa şi regizat de Vlad Zamfirescu. În distribuţie, actori consacraţi: Alexandru Repan, Vlad Zamfirescu, Gheorghe Ifrim, Dan Bordeianu, Luminiţa Erga, Nadiana Sălăgean, Ioana Calotă, Laura Vasiliu, Diana Roman.

Un articol de Andrei Crăciun|19 aprilie 2016

„Efecte colaterale” este un spectacol atipic pentru scena bucureşteană. Începe furibund ca o comedie, nu ştii când e parodie şi când te tratează cu toată seriozitatea, pentru ca, acumulând tensiune dramatică, măştile să cadă, să devină concomitent ibsenian şi pirandellian, ceea ce e un splendid paradox în sine, şi să sfârşească într-o tragedie de toată frumuseţea, de o inspiraţie aproape nordică.

Salut apariţia acestui spectacol de teatru care se sprijină pe un text puternic şi pe un joc actoricesc solid. E greu să remarci vreun actor fără să nedreptăţeşti un altul. Ce să scrii? Că Ifrim e genial în comedie şi că înduioşează cu adevărat în eforturile dumisale de a fi credibil în tragic? Că Zamfirescu e deja un artist matur? Că Nadiana Sălăgean e un nume care ar fi meritat mult mai multă atenţie? Că Dan Bordeianu este, totuşi, un actor de teatru la bază? Că Diana Roman e teribil de dezinvoltă? Că Repan e Repan? Că Luminiţa Erga îşi cunoaşte bine meseria? Că Ioana Calotă aduce un plus de candoare? E puţin.

Gigi Ifrim şi Vlad Zamfirescu

Gigi Ifrim şi Vlad Zamfirescu

”Efecte colaterale” propune dese schimbări de registu, e un spectacol lung, fără să fie obositor. Ajunge la teme mari pornind de la cotidianul din provincie. Totul se învârte în jurul relaţiei dintre un artist şi opera lui, care uneori copiază mult prea fidel realitatea. Este o dramă care trece, nemeritat, în plan secund strivită de celelalte drame, încă şi mai mari. Dar cel mai bine este să mergeţi la teatru şi să vedeţi.

Ploua când am ieşit de la Bulandra. Pe Bulevardul Regina Elisabeta treceau în mare viteză maşini de talie medie. Două doamne elegante, ieşite din Bulandra şi ele (dar şi din Caragiale), se îndreptau agale spre Universitate, adăpostindu-se sub aceeaşi umbrelă. Faceau o cronică. Făceau o critică. Aduceau un reproş: „Frumos, dar filosofic”. Am cules fraza, am reţinut expresia. O dau mai departe.



11
/12
/23

Un concert extraordinar de muzică de film va avea loc la Opera Naţională din Bucureşti pe 12 decembrie, de la ora 19.00, organizat de Universitatea Națională de Muzică din București în parteneriat cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Opera Națională din București, Arhiva Națională de Filme și universități de teatru și film din țară.

11
/12
/23

Pentru 10 zile, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” s-a aflat în Statele Unite ale Americii în cadrul turneului aniversar „Madrigal 60 – The Magic of Winter”, primul pe care artiștii l-au susținut în America după 35 de ani.

07
/12
/23

Legendarul cineast maghiar Béla Tarr va primi sâmbătă seară, la Berlin, un premiu onorific din partea Academiei Europene de Film. Cu această ocazie, publicăm un eseu despre cinemaul său foarte special.

07
/12
/23

Electric Castle 2024 sună epic! Cu Massive Attack, Bring Me The Horizon și Queens of The Stone Age ca headliners confirmați, a 10-a ediție a festivalului se anunță cu foarte mult rock și trip hop.

07
/12
/23

TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, primul sezon al podcastului realizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” continuă cu un nou invitat. De această dată, Zomir Dimovici se întoarce în lumea cuvintelor trădate şi îl are ca partener de conversaţie pe Sorin Gherguţ, traducător, poet şi redactor de carte.