Elisabeta Bostan și Margareta Pîslaru, la Gala filmului românesc pentru copii
https://www.ziarulmetropolis.ro/elisabeta-bostan-si-margareta-pislaru-la-gala-filmului-romanesc-pentru-copii/

Regizoarea Elisabeta Bostan şi cântăreaţa Margareta Pîslaru sunt invitatele de onoare ale Galei filmului românesc pentru copii (27 – 30 martie), care debutează astăzi la Cinema Europa din Capitală.

Un articol de Petre Ivan|27 martie 2017

Festivitatea de deschidere va avea loc în această seară, de la ora 17,00, iar amfitrionul evenimentului va fi Octavian Ursulescu.

Prima zi a galei va continua cu proiecția, de la ora 18,00, a filmului „Saltimbancii”, regia Elisabeta Bostan.

Pe parcursul celor patru zile vor putea fi vizionate gratuit filmele „Veronica”, „Neamul Șoimăreștilor”, „Veronica se întoarce”, „De-aș fi Harap Alb”, „Amintiri din copilărie”, „Ștefan cel Mare — Vaslui 1475”, „Maria Mirabela”, „Zâmbet de soare”, „Dumbrava minunată”, „Un saltimbanc la Polul Nord”, „Aventurile lui Babușcă”, „Rămășagul”.

Organizatorii Galei filmului românesc pentru copii nu percep nicio taxă pentru participare. Accesul este permis doar în baza programării prealabile a unităților de învățământ.

Gala filmului românesc pentru copii este organizată de Asociația Europeană pentru Promovarea Filmului (AEPF) în parteneriat cu Primăria Municipiului București, prin PROEDUS. Evenimentul este realizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, al Arhivei Naționale de Filme, al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, al RADEF RomâniaFilm și al DACIN SARA.

Foto: Elisabeta Bostan și Margareta Pîslaru – facebook

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.

01
/02
/21

CARTEA DE CINEMA Proaspăt apărută la Editura Polirom, „Cinema în RSR. Conformism şi disidenţă în industria ceauşistă de film” este o provocatoare carte a istoricului Bogdan Jitea. O analiză a mecanismelor de control şi propagandă, dar şi a câtorva forme de rezistenţă în cinematografia din perioada lui Ceauşescu.

29
/01
/21

Cu o poveste inspirată din fapte reale și o distribuție excepțională, în care se regăsesc Olga Kurylenko, Lambert Wilson și Eduardo Noriega, Traducătorii/ Les traducteurs, un thriller franțuzesc plin de suspans și empatie, regizat de Régis Roinsard și distribuit de Independența Film, va avea premiera în câteva dintre cinematografele din România funcționale în această perioadă începând cu 5 februarie.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.

12
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

11
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Premiat în competiţia Festivalului de la Veneţia pentru cea mai bună actriţă (Vanessa Kirby) şi lansat recent de Netflix, „Pieces of a Woman” (2020) este primul titlu în limba engleză al regizorului maghiar Kornél Mundruczó – un film demn de respect pentru forţa emoţională a câtorva momente, dar nu şi foarte rafinat.

07
/01
/21

CARTEA DE CINEMA Dialogul dintre literatură și cinema e vechi cât istoria filmului, însă nu a fost niciodată studiat pe cât ar fi meritat. O contribuție importantă la înțelegerea complexității acestei relații este volumul nou apărut „Adaptarea cinematografică a operelor literare”, de Anda Ionaș.

05
/01
/21

PREVIEW Deși sunt riscante previziunile pentru anul care tocmai a început, există totuși speranțe că situația va fi mai bună decât în 2020. Inclusiv în privința cinematografiei. Prin urmare, încercăm să anticipăm cele mai așteptate filme românești din 2021 – de la noi titluri de Radu Jude sau Daniel Sandu, la debuturi promițătoare.