Elvis is in the building
https://www.ziarulmetropolis.ro/elvis-is-in-the-building/

„Elvis“, filmul lui Baz Luhrmann despre cel mai bine vândut cântăreţ solo al tuturor timpurilor, e alegerea perfectă pentru entertainment de calitate, în această vară.

Un articol de Dan Boicea|22 iunie 2022

Regizorul Baz Luhrmann, creatorul unor filme care au spart tiparele, precum Romeo și Julieta (1996), cu Leonardo DiCaprio și Clare Danes, „Moulin Rouge“ (2001), cu Nicole Kidman și Ewan McGregor sau „The Great Gatsby“ (2013), cu Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan, reușește și de data asta să obțină temperatura potrivită a unui film de entertainment pur, montat alert, și care țintește atât audiențele cu medie de vârstă scăzută, dar și pe fanii lui Elvis, printr-o muzică divină, care alimentează foarte bine mecanica nostalgiei.

Viața lui Elvis se derulează pe ritmul hiturilor lui, descriind artistul în etapele formării lui, de la primele întâlniri cu un public pe care îl cucerește prin atitudinea lui extravagantă, trecând prin etape controversate, într-o perioadă în care cenzura și segregarea rasială erau literă de lege, și ajungând la ultimele fărâme de energie ale unui idol care își dă viața pentru arta și pentru publicul lui.

Austin Butler, distribuit în rolul lui Elvis, alături de impresarul lui, interpretat de legendarul Tom Hanks, traversează America în căutarea succesului absolut, și îl cunosc, de nenumărate ori, plătind cu monede de schimb care le întunecă viața: singurătate, dependență de medicamente și de jocuri de noroc sau căderea în irelevanță.

Elvis este un film emoționant, în care muzica este unul dintre personajele principale, și care nu își propune să diminueze aura pe care adulația publicului a ridicat-o în jurul lui Elvis. Un film document, asumat comercial, foarte dinamic și potrivit pentru marile săli de cinema, un film care poate fi un început pentru oricine vrea să înțeleagă cine a fost Regele. Un mic punct de pornire către un univers nesfârșit.

Filmul distribuit de Vertical Entertainment poate fi văzut la Cineplexx Băneasa.

11
/10
/13

CRONICĂ DE FILM „Câinele japonez“, debutul foarte tânărului regizor Tudor Cristian Jurgiu, este un melanj îndrăzneţ de mai multe stiluri şi influenţe. Un film care se bazează pe o poveste simplă, o distribuţie rarefiată dar solidă şi un strop de melodramă într-un ambalaj minimalist.

08
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Malavita: O familie criminală, noua joacă postmodernă a francezului americanizat Luc Besson, este un film tarantinesc ceva mai puţin sângeros şi cu un umor negru al cărui principal defect este că nu-şi testează propriile limite.

07
/10
/13

După un week-end plin, în care Ernest et Célestine a încălzit toate inimile din sală iar selecţia lui Michael Helmerhorst a pus la încercare limitele spectatorilor la The Night of the Trashbin Treasures, Animest 2013 continuă.

06
/10
/13

Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat premiul pentru cel mai bun film la Festivalul Internaţional al Filmului Francofon de la Namur (27 septembrie - 4 octombrie). Luminiţa Gheorghiu a primit trofeul pentru cea mai bună actriţă.

06
/10
/13

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru ,Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

03
/10
/13

La cea de-a opta ediție a festivalului Anim’est, pe lângă programul Think Oscar, spectatorii vor putea urmări și cele cinci filme nominalizate în 2013 la Premiul Oscar pentru Cel mai bun scurtmetraj de animație. Programul este pus la cale de Think Oscar alături de noii parteneri ai Anim’est, ShortsTV, o televiziune dedicată scurtmetrajelor, lansată de curând […]

02
/10
/13

Unul dintre cei mai interesanţi cineaşti, Amat Escalante, a şocat audienţa de la Cannes cu cel mai recent şi controversat film al său: Heli. Povestea din film este realistă precum lama unui cuţit.