Emil Boroghină, în Festivalul „Shakespeare“ de la Gdańsk
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-boroghina-duce-monodrama-recitandu-l-pe-shakespeare-la-festivalul-shakespeare-de-la-gdansk/

Monodrama ,,Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori”, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru ,,Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia.

Un articol de Andrada Văsii|1 august 2013

Monodrama „Recitându-l pe Shakespeare. Lumea întreagă e o scenă şi toţi oamenii-s actori“, în regia şi interpretarea actorului Emil Boroghină, va fi prezentată la Festivalul Internaţional de Teatru „Shakespeare” de la Gdańsk, Polonia, care va avea loc în perioada 1 – 6 august.

Reprezentaţiile vor avea loc în zilele de 4 şi 5 august, pe scena Teatrului Wybrzeże din Gdańsk, ambele fiind urmate de discuţii între realizatorii români şi public. Festivalul se află anul acesta la cea de-a şaptea ediţie şi prezintă spectacole din Georgia, Germania, Croaţia, România şi Polonia.

Limbajul lui Titus Andronicus

Festivalul „Shakespeare” 2013 va fi completat de conferinţa internaţională „Limbajele puterii/ Limbajele artei”, care va avea loc în perioada 1-4 august, la Primăria Veche din Gdańsk. Punctul de plecare al temei conferinţei îl reprezintă punerea în scenă, în 1992, a piesei „Titus Andronicus”, de William Shakespeare, în regia lui Silviu Purcărete, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, notează Mediafax.

Apărută la doi ani de la căderea regimului lui Nicolae Ceauşescu, piesa a fost receptată nu numai ca un comentariu politic, o analiză profundă a răului, dar şi ca o parabolă atemporală. De asemenea, a fost o modalitate complet nouă de a vorbi despre politică şi putere, totodată, de a supune analizei critice limbajul folosit de acestea: limbaj, nu numai în sensul unui sistem fonetic de comunicare, ci şi în cel de instrument al forţei, violenţei, manipulării psihice şi fizice, falsităţii şi minciunii.

Scopul conferinţei, aflată în strânsă legătură cu festivalul, este analiza modului în care regizorii tinerei generaţii vorbesc despre lume prin intermediul aceleiaşi opere a lui Shakespeare „Titus Andronicus”.

Invitatul din România al conferinţei va fi istoricul Marius Stan, care va susţine un referat cu titlul „Post-communist Romania and Its Rocky Road to Transition”.

Foto credit: artactmagazine.ro

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.

29
/09
/23

Atelierele de autocunoaștere prin scris Casa din mine vin în întâmpinarea adolescenților bucureșteni, membri ai trupei de teatru Brainstorming, elevi ai Colegiului Național Bilingv „George Coșbuc”, Colegiul Național „Sfântul Sava”, Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Liceul Teoretic Internațional de Informatică (ICHB) și Liceul Teoretic „Alexandru Vlahuță” din București.

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești