#EmojiPlay de Căciuleanu: CSF, NCSF, dans!
https://www.ziarulmetropolis.ro/emojiplay-de-caciuleanu-csf-ncsf-dans/

Căciuleanu pune o oglindă în faţa unor tineri şi ne arată cum vorbesc: un limbaj codificat, cu multe prescurtări, deopotrivă amuzant şi ciudat, susţinut de un acompaniament coregrafic dinamic, pe măsură.

Un articol de Corina Dima|13 ianuarie 2017

Gigi Căciuleanu ne-a făcut un cadou în luna decembrie, un nou spectacol de teatru coregrafic intitulat #EmojiPlay, având premiera pe 14 decembrie 2016 la Teatrul Excelsior.

Spectacolul de teatru coregrafic #Emojiplay  are ca sursă de inspiraţie universul limbajului scris folosit de către adolescenţi/ tineri în mediul virtual, on-line: abrevieri de cuvinte, expresii în engleză intercalate printre cuvinte în română, emoji-uri/ emoticoane (semne grafice, ideograme, ce exprimă într-un mod comprimat reacţii, emoţii şi stări).

Piesa este construită pe două mari paliere: prima parte, mai extinsă, este un tablou compus din limbajul semnelor, prescurtări şi emoji iar cea de-a doua, în completare, aduce povestea (Adam şi Eva sau Romeo şi Julieta) – poveşti care folosesc cuvintele, plasate în contemporaneitate, într-un colaj de muzici, limbi străine, costume, proiecţii, desene animate, manele, un talmeş-balmeş al zilelor noastre.

În secolul vitezei, parcă nici cuvintele nu mai au timp să se desfăşoare. Nu mai este timp pentru atâtea litere, pentru vocabular, sintaxă, pentru metafore şi poezie. Unii nu mai scriu ‘’Ce faci’’ ci ‘’Cf’’, nu mai urează în scris ‘’Noapte bună’’ci ‘’Nb’’. Textele se comprimă la maxim, mesajele se decantează şi apare un limbaj minimalist, o succesiune de litere şi semne, ca nişte hieroglife: SAL (salut), OMG (Oh My God), BRB (Be right back), CSF (ce să faci), NCSF (n-ai ce să faci), RUOK (are you ok?), CUL8R (see you later), JNEBOON (eşti nebun?), BN (bine), , ;-), ^_^.

Suntem martorii transformării limbajului, vedem cum acesta se condensează într-o reducţie de semne şi litere care exprimă poveşti, fapte, reacţii, emoţii. Este acesta oare începutul unui nou limbaj universal? Un timp care curge altfel, într-un ritm din ce în ce mai accelerat, ce aduce cu el şi un nou mod de comunicare, înghesuind cât mai mult într-o secundă? Nu ştim încotro, observăm şi ne lăsăm duşi de val, fiecare în barca construită după bunul său plac şi simţul orientării.

Cu umorul care îl caracterizează, Căciuleanu merge mai departe cu provocările şi aduce acest limbaj lapidar din lumea virtuală, din scris, în viaţa de zi cu zi. Vedem un cuplu care începe să dialogheze, aşa cum scrie: asistăm la o hilară succesiune de litere fără sfârşit, alături de ‘’chinuirea’’ limbii române într-un soi ciudat, hibrid, prin altoitoirea sa cu englezisme sau ticuri verbale (‘’Mă simt atât de old, gen’’, ‘’Nu pot sa dealuiesc cu asta’’, ‘’Ce ai  putea vedea in my eyes’’, ‘’Totul o să fie different’’). Ca să fie şi mai savuroasă conversaţia, autorul introduce şi câteva abrevieri născocite înadins, ca să îngroaşe tuşele ridicolului: ABOM (aş băga o mămăligă) sau VDVM (vai de viaţa mea).

Cu ajutorul cuvintelor încifrate şi a limbajului corporal codificat, dans-actorii spectacolului (Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alexandru Călin în alternanță cu Bianca Bor și Vlad Troncea) surprind plastic, cu dezinvoltură şi mult umor, stereotipurile limbajului contemporan. Jocul este interactiv, cu proiecţii video integrate ca parte din poveste, cu un amalgam de elemente, gesturi mimetice de stat cu nasul în telefon, cu agitaţia specifică din sclavia vitezei, cu replici spumoase şi sprinţare.#EmojiPlay

#Emojiplay este un spectacol viu, amuzant, jucăuş, uşor, fluid, care o să bucure în special tinerii (care îşi vor regăsi conversaţiile de pe reţelele virtuale). Iar cei care nu ştiu prea bine înlănţuirile de consoane şi decodificările lor, se vor amuza cu discuţiile adolescenţilor care nu se pot dezlipi o zi de telefon.

Căciuleanu reuşeşte să ne surprindă iar cu felul lui de a trage cu ochiul în universuri închise, dar atât de actuale. Ne arată poveşti cu ajutorul limbajului semnelor scrise (din lumea tinerilor) alături de alte coduri, motrice, gestuale, prea-bine ştiute de el. Două limbaje non-verbale aşezate împreună ca să ne spună poveşti cu tâlc.

#EmojiPlay – INFO

Spectacol de teatru coregrafic de Gigi Căciuleanu

DansActori: Ana Vișan, Irina Strungăreanu, Adrian Nour, Alexandru Călin în alternanță cu Bianca Bor și Vlad Troncea

Asistență: Lelia Marcu-Vladu

Scenografie video și animație: Les Ateliers Nomad

Costume: Corina Boboc

Coloana sonoră: Pro-DJ Event

Light Design: Cristian Petru Simon

Producător: Teatrul Excelsior în parteneriat cu „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company”

Durata spectacolului: 1h

Recomandare: 12+

Foto: #EmojiPlay – Adi Bulboacă

03
/11
/15

Festivalul Național de Teatru, ediția a XXV-a, s-a încheiat duminică seară cu spectacolul "Bizoni. Fabula urbană #2" după Pau Miro, în regia lui Radu Afrim, producție a Teatrului Național "Radu Stanca" din Sibiu. Evenimentul, desfășurat la Sala Studio a Teatrului Național "I.L. Caragiale" din București, a început cu un moment de reculegere și mesajul UNITER pentru tragedia din clubul Colectiv.

02
/11
/15

Doi violoniști români, două viori Stradivarius, o singură scenă: Alexandru Tomescu și Răzvan Stoica susțin o reprezentație inedită în fața publicul român, joi, 3 decembrie, de la ora 20.00, în cadrul evenimentului Duo Stradivarius, găzduit și organizat de Palatul Bragadiru în parteneriat cu TVR.

02
/11
/15

Teatrul Național Târgu-Mureș a demarat la începutul acestei stagiuni proiectul de teatru documentar ROMO SAPIENS, proiect realizat în România şi Germania, respectiv în Târgu-Mureş, Bucureşti, Cluj şi Berlin. Tema dezvoltată de acest proiect este rasismul şi discriminarea, în contextul autohton românesc, dar şi în cel amplu, al migraţiei romilor în Europa.

02
/11
/15

În cadrul Festivalului Naţional de Teatru, ediţia a XXV-a, în sala Sala Cupola de la Teatrul “Metropolis” din București, a fost vernisată expoziția „Gellu Naum 100”, cu prilejul împlinirii a o sută de ani de la naşterea marelui poet, prozator, dramaturg și traducător. Au fost prezenți Oana Pellea, Cristina Casian, Marin Moraru și David Esrig.

02
/11
/15

Expoziția de fotografie "London Unedited - A Series of Unphotoshopped Photos", de Teodora Maftei, va fi vernisată luni la București iar fondurile strânse în urma vânzării lucrărilor vor fi folosite pentru tratamentul fotojurnalistei, care este internată în stare gravă în urma incendiului din Club Colectiv.

31
/10
/15

După o săptămână cu săli pline, peste 30 de premiere, invitați speciali, dezbateri și multe alte evenimente, Les Films de Cannes à Bucarest le oferă iubitorilor de cinema un weekend cu proiecții suplimentare, la Cinema Studio și Cinema Elvire Popesco.

31
/10
/15

„Scriem pentru a împărtăşi cu ceilalţi dacă ne-a plăcut un film. Scriem pentru a încerca să înţelegem filmul. Trebuie să căutăm adevărul obiectiv al filmului. Criticul este cel care încearcă să se înşele mai rar decât ceilalţi. Meseria de critic este una solitară” – criticul de film Pascal Mérigeau.

31
/10
/15

În acest weekend, Paramount Channel oferă recompense speciale fanilor genului horror. Sâmbătă și duminică, telespectatorii români vor intra în atmosfera specifică de Halloween cu ajutorul filmelor The Haunting (31 Octombrie, 23:00), Friday, the 13th IV (1 Noiembrie, 1:10), Friday the 13th VII (1 Noiembrie, 03:00), Case 39 (1 Noiembrie, 23:00), The Ring (2 Noiembrie, 01:10), Friday the 13th VIII (2 Noiembrie, 03:20).

30
/10
/15

CRONICĂ DE FILM E greu de spus care au fost intenţiile reale ale lui Jacques Audiard cu „Dheepan” (2015), un film minor în cariera sa, dar care i-a adus totuşi un Palme d’or (fără strălucire şi glorie) la Festivalul de la Cannes.

30
/10
/15

În perioada 6-8 noiembrie, la Cinemateca Union, va avea loc prima ediție a Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), un eveniment dedicat producțiilor de dans realizate de coregrafi din întreaga lume. Festivalul va propune publicului familiarizarea cu diversitatea formelor de dans și a abordărilor cinematografice contemporane.

30
/10
/15

UNATC „I.L.Caragiale“ anunță deschiderea înscrierilor pentru cea de-a III-a ediție a Audiției Naționale – festival dedicat tinerilor actori și studenților din ultimul an de studiu, specializarea Arta Actorului, de la toate universtățile din țară, de stat și private. Desfășurat sub formă de competiție, festivalul este o ocazie importantă de afirmare la început de carieră artistică în teatru și film, de cunoaștere a colegilor de generație și de explorare a unor metode și tehnici de lucru pe care tinerii au șansa să le împărtășească.