Evgheni Oneghin revine la Opera Naţională Bucureşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/evgheni-oneghin-revine-la-opera-nationala-bucuresti/

În 28 şi 29 noiembrie, de la ora 18.30, publicul va avea ocazia să asculte una dintre capodoperele artei lirice ruse – Evgheni Oneghin, inspirată din romanul în versuri cu acelaşi titlu al lui Alexandr Puşkin.

Un articol de Andrada Văsii|22 noiembrie 2013

În 28 şi 29 noiembrie, de la ora 18.30, publicul va avea ocazia să asculte una dintre capodoperele artei lirice ruse – Evgheni Oneghin, inspirată din romanul în versuri cu acelaşi titlu al lui Alexandr Puşkin.

După aproape un an de absenţă din repertoriul Operei Naţionale Bucureşti, Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski, în concepţia regizorală a lui Ion Caramitru, revine pe scena lirică bucureşteană după prezenţa pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet din Sofia.

Spectacolul îi are ca invitati pe soliştii Ionuţ Pascu în rolul Oneghin, Tiberius Simu în rolul Lenski, Andreea Iftimescu în rolul Filipievna. De asemenea, reprezentaţia din 28 noiembrie va prilejui debuturile soliştilor Operei Naţionale Bucureşti Horia Sandu (Gremin), Sorana Negrea (Larina), Liviu Indricău (Triquet).

Opera Naţională Bucureşti marchează revenirea operei Evgheni Oneghin în repertoriul Operei Naţionale Bucureşti printr-o expoziţie de fotografie deschisă publicului zilnic între orele 10.00-17.30 (acces liber).

Printre personalităţile lumii muzicale, care au facut parte, de-a lungul timpului, din echipa artistică a diferitelor montări ale spectacolului Evgheni Oneghin pe scena lirică bucureşteană, se numără soliştii Mihail Arnăutu, Iulia Buciuceanu, Octav Enigărescu, Ladislau Konya, Teodora Lucaciu, Zenaida Pally, Maria Snejina, Maria Şindilaru, Valentin Teodorian.

Nume mari pentru Evgheni Oneghin

Baritonul Ionuţ Pascu a interpretat, de-a lungul carierei, peste 35 de roluri principale, pe scene din România, dar şi din Olanda, Canada, Australia, Coreea de Sud, Israel, Ungaria, Bulgaria, Macedonia, Albania, Italia, Germania etc. Una dintre reuşitele sale a fost spectacolul şi înregistrarea pe CD, alături de Filarmonica din Sidney, a lucrării Cantata della Vita de Gianluigi Gelmetti, dirijată de compozitor.

După o bursă de doi ani la Academia Teatrului La Scala din Milano, tenorul Tiberius Simu îşi continuă studiile sub îndrumarea maeştrilor Luigi Alva, Leyla Gencer, Mirella Freni şi Renato Bruson. Repertoriul artistului cuprinde roluri importante, precum Tamino din Flautul fermecat, Don Ottavio din Don Giovanni de W. A. Mozart, Fenton din Falstaff de Giuseppe Verdi, Nemorino din Elixirul dragostei de Gaetano Donizetti, Almaviva din Il barbiere di Seviglia de Gioachino Rossini.

Evgheni Oneghin

Tiberius Simu, tenor 

Câştigătoare a Premiului special la concursul Salice d’oro, (Italia, 2010), Andreea Iftimescu a cântat alături de Filarmonica de Stat din Sibiu, Orchestra de Cameră Radio Bucureşti, precum şi de alte instituţii muzicale din România şi a fost solistă în opera Brundibar de Franz Crasa în cadrul festivalului Voix Étouffée de la Paris (Franţa, 2004).

Andreea Iftimescu şi-a început colaborarea cu Opera Naţională Bucureşti în anul 2012, interpretând în cadrul Studioului Experimental de Operă şi Balet Ludovic Spiess rolul Agata din opera Le cantatrici villane de Valentino Fioravanti.

Foto credit: Evgheni Oneghin

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.