EXOD 2.0, joc de societate
https://www.ziarulmetropolis.ro/exod-2-0-joc-de-societate/

Un grup de artişti din domenii diferite vă prezintă lansarea EXOD 2.0 #jocdesocietate – o instalaţie performativ-documentară despre situaţia mamelor românce plecate la muncă în Italia.

Un articol de Liliana Matei|4 octombrie 2015

Proiectul își propune să dezvolte, prin documentare și lucru interdisciplinar, o formulă artistică originală care să creeze dezbatere în jurul acestui subiect, adresându-l dintr-o multitudine de perspective complementare.

Ideea spectacolului a pornit de la cartea Lilianei Nechita – „Cireșe amare”, iar premiera va avea loc în luna noiembrie.

Coordonarea artistică și dramaturgia proiectului este asigurată de Catinca Drăgănescu, iar din echipa multidisciplinară fac parte: patru performeri (Valentina Zaharia, Mihaela Teleoacă, Silvana Negruțiu și Mihaela Sîrbu), un arhitect (Matei Dersidan), un muzician (Alexei Turcan), un antropolog (Alexandra Dincă), un fotograf (Vlad Bîrdu), un atelier de creație video (Les Ateliers Nomad) și un designer vestimentar (Wilhelmina Arz).
Rezultatul va lua forma unei instalații care include un joc la care publicul va participa activ, o componentă de documentare foto-video, un moment performativ și o dezbatere coordonată de un ONG specializat.

Mai multe informații despre proiect puteți găsi accesând exod.womenatwork.ro și pagina de Facebook www.facebook.com/EXOD2.0.

Despre EXOD 2.0 joc de societate

Legătura dintre mamă și copil este o legătură sacră, organică. Poate că nu suntem sau nu vom deveni cu toții părinți, dar cu toții suntem copiii cuiva. Și toți copiii din lume au nevoie de mama lor aproape. Cu toate acestea milioane de mame din lumea întreagă se află din motive economice în situația de a se întreba ce înseamnă a fi o mamă bună când nu îți poți întreține copiii.Înseamnă să rămâni alături de ei și să nu ai ce să le pui pe masă sau să pleci de lângă ei dar să știi că au tot ce le trebuie? Și asta e o întrebare fără de răspuns, e o întrebare absurd de pus. Multe dintre mamele din Europa de Est aleg să plece să muncească în occident cu gândul că se vor întoarce peste doar câteva luni cu banii necesari. Nu au nici cea mai vagă idee cum va fi acolo, cum le va modifica viața și relația cu familia această plecare, se aruncă în gol.

Pe o astfel de mamă o cheamă Liliana Nechita și a scris o carte, Cireșe amare, despre experiența ei de badantă, devenind vocea acestei categorii sociale ignorate și abuzate. Liliana are capacitatea de a se obiectiva și de a-și conștientiza condiția, o condiție demnă de o tragediie modernă.Pentru angajatori sunt aproape niște sclavi, iar pentru familii sunt doar o voce la telefon și o sursă de bani cu anii. Aici, într-o țară străină, ei devin nimeni, niște „nenorociți de imigranți” cum spune Liliana și iată un cerc vicios de dependențe din care nu pot ieși.

 

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.