Expoziţie cu vânzare la Paris în cadrul campaniei „Brâncuși e al meu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitie-cu-vanzare-la-paris-in-cadrul-campaniei-brancusi-e-al-meu/

Asociaţia Pariziană a Artiştilor Români (APAR) şi Galeria de artă Amarica din capitala Franţei organizează între 30 iunie şi 30 iulie expoziţia cu vânzare „À nous Brancusi” pentru strângerea de fonduri în cadrul campaniei „Brâncuşi e al meu”.

Un articol de Petre Ivan|29 iunie 2016

Artiști români din Franța, România și Elveția au donat lucrări care vor fi expuse timp de o lună la Galeria Amarica de pe rue Washington, situată lângă renumitul bulevard Champs-Elysées. Fondurile strânse din vânzarea lucrărilor sunt destinate achiziției operei „Cumințenia pământului” de Constantin Brâncuși.

Inițiativa APAR vine în întâmpinarea apelului la subscripție publică lansat de Guvernul român în vederea achiziției sculpturii declarată tezaur național.

Expun artiștii: Livia Balu, Petre Velicu, Tudor Banus, Florin Doru Crihana, Constantin Pacea, Iva Binz, Christian Paraschiv, Marius Martinescu, Teli Iacsa, Rodica Costianu, Radu Zero, Daniela Codita, Mirela Traistaru, Diana Rachmut,  Gabriel Roche Tamic, Adrian Vadeanu, Daniel Paval, Adin Olteanu, Crenguta Macarie, Iuliana Negru.

BrâncușiE nevoie să strângem 6 milioane de euro? Există artiști în viață care vând lucrări în valoare de milioane de euro. Ei pot dona bani sau pot dona o lucrare. Apelul nostru rămâne deschis, astfel încât artiști de pretutindeni pot dărui o lucrare în vederea strângerilor de fonduri. „Cumințenia pământului” face parte din noi, din ceea ce reprezentăm, oriunde am fi în lume. – Andreea Macea, secretar APAR și organizatoarea evenimentului

Vernisajul expoziției va avea loc pe 30 iunie, între orele 18:30 şi 21:00, la Galerie Paul Amarica, 21 rue Whashington, 75008.

Cumințenia pamântului, opera realizată la Paris în 1907-1908 dintr-o piatră calcaroasă marchează, alături de Sărutul, momentul de răscruce, când Brâncuși decide să abandoneze modelajul și să sculpteze direct în piatră, marmură sau lemn. Titlul românesc vine sa confirme chiar dorința artistului ca această sculptură să fie privită de români. – Doina Lemny, muzeograf Centrul Pompidou, specialist al operei lui Brâncuși

Asociatia Pariziană a Artiștilor Români (APAR) este o asociație non profit care a luat ființă în 2013 la Paris, cu scopul de a promova artiștii români în Franța.

Foto: Expoziţie cu vânzare la Paris „Brâncuși e al meu” – icr.ro

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.