Extraordinară viață sau un roller coaster emoțional la Sala Mică a TNB-ului
https://www.ziarulmetropolis.ro/extraordinara-viata-sau-un-roller-coaster-emotional-la-sala-mica-a-tnb-ului/

Atunci când trăirile unor prietene din copilărie alternează de-a lungul vieţilor lor între entuziasm, fericire, dezamăgire şi disperare, iar între ele există chimie, spectatorul simte că până şi aerul din jurul lui vibrează şi că se află într-un roller coaster al vieţii, de această dată emoţional.

Un articol de Georgiana Ene|18 martie 2022

„Extraordinară viață” (La vida extraordinaria) este montată în premieră națională în România de Teodora Petre, la Teatrul Național „I.L.Caragiale” București, în cadrul programului 9G (Noua Generație). Premiera mondială a avut loc în 2018, la Teatrul Național „Cervantes” din Argentina, regizată chiar de autor, Mariano Tenconi Blanco. Piesa este câștigătoarea Competiției Naționale de Dramaturgie (Institutul Național de Teatru, Argentina) și explorează memorabil două existențe obișnuite: cea a unei prietenii eterne, a încercărilor și necazurilor vieții și cea a loialității.

Spectacolul este în două personaje: Aurora (Aida Economu), o profesoară de școală primară din Ushuaia care se mută la Buenos Aires, unde se căsătorește, are un fiu și scrie poezii și Blanca (Mihaela Velicu), o croitoreasă care scrie poezii și locuiește cu mama ei. Când aceasta moare, devine instabilă emoțional și se aventurează în tot soiul de relații promiscue. Acțiunea este plasată între Buenos Aires și Ushuaia, cel mai sudic oraș din lume, și aduce un omagiu textelor fundamentale ale Argentinei.

Spectatorul, chiar și cel lipsit de experiență teatrală, este împins, aparent, să idealizeze lumea celor două protagoniste. Autorul traind în mijlocul ei, a adus acea iluzie de adevăr pe care  o dă realitatea surprinsă de acesta și a fost redată excelent de cele două actrițe. Cu scenografia Ioanei Pashca și viziunea regizoarală a Teodorei Petre, spațiul de joc este folosit la maximum, iar ingienozitatea acesteia este susținută de video-proiecția lui Andrei Boncea și vocea Irinei Margareta Nistor, realizând un spectacol sincer, plin de candoare și de realism al emoțiilor.

Oricare ar fi impresiunea estetică a privitorului, pentru cei atenți la substanțe nu poate să scape condiția fundamentală a spectacolului. Acesta nu pornește doar de la teme arbitrare, ci evocă o structură socială în toată complexitatea ei. Aceasta este cu siguranță în rațiunile autorului și regizoarei despre cele două prietene, încât simțim că acestea există.

Viețile și poveștile lor se completează din mărturisiri și construiesc un portret fragil al feminității într-o lume plină de concepte ale feminismului. Actrițele Aida Economu și Mihaela Velicu se scufundă în timp, retrăiesc vârstele, compun și descompun emoțiile, bune și rele, pentru că fac parte din cotidian. Acestea se confruntă adesea cu sentimentul de neputința de a coborî din roller coaster, pentru că nu se vor mai simți niciodată ele însele și ar fi teribil de frustrant de a pierde controlul asupa propriilor vieți în acest fel.

Convulsiile legăturilor, ritmul alert al vieții și ideea că nu au timp de investit pentru salvarea unor relații, reprezintă, pe de-o parte, pretențiile mari pe care le au de la oameni, sau chiar de la viața însăși, iar pe de altă parte, pur și simplu faptul că se confruntă cu multă anxietate. Dacă științele specializate în studierea comportamentului uman pot oferi la un moment dat niște răspunsuri, fie și parțiale, spectacolul oferă o radiografie completă a acestor tipuri de relații, cu riscul ca la un moment dat acestea să se destrame, fără ca vreuna dintre ele să fie total responsabilă de eșec.

Extraordinară viață de Mariano Tenconi Blanco

Regia: Teodora Petre

Distribuția: Aida Economu, Mihaela Velicu, Irina Margareta Nistor (voice-over)



04
/03
/22

Războiul e la doi pași, pandemia încă n-a trecut, cine să fie preocupat de o virgulă în plus sau în minus sau de un „i” care se strecoară buclucaș exact atunci când nu trebuie. Și totuși... greșelile pe care le facem atunci când scriem oriunde și orice, pe un grup de whatsApp sau într-o postare pe Facebook sunt atât de multe că la un moment dat devin deranjante...

03
/03
/22

Corul de cameră Preludiu dirijat de Andrei Stănculescu invită publicul la un concert special pe data de 9 martie, ora 19.00, la Sala „George Enescu” a Universităţii Naționale de Muzică din București (UNMB), concert realizat în colaborare de Centrul Național de Artă Tinerimea Română (CNATR), Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București.

03
/03
/22

Opera Națională București continuă seria de evenimente care marchează Stagiunea Centenară „Opera 100” și organizează, în perioada 2-6 aprilie, Masterclass-ul Nelly Miricioiu, care se va încheia cu „Belcanto Gala”, în data de 6 aprilie, în cadrul căreia cursanții vor fi acompaniați de Orchestra Operei Naționale București.

02
/03
/22

American Independent Film Festival (AIFF) anunță lansarea celei de-a patra ediții a concursului WRITE A SCREENPLAY FOR (WSF)… | SCRIE UN SCENARIU PENTRU… organizat de către Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe.

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

01
/03
/22

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) aduce un omagiu dramaturgului, poetului, regizorului și actorului Radu Stanca cu prilejul împlinirii a 102 ani de la naștere, printr-o seri de recitaluri online.

01
/03
/22

Muzeul Național al Literaturii Române Iași s-a alăturat campaniei inițiate de Crucea Roșie Română – Filiala Iași și organizează la Casa Muzeelor (strada Vasile Alecsandri nr. 6, Iași) un punct de colectă pentru convoiul umanitar ce va fi trimis în Ucraina.