Festivalul Enescu va reprezenta România la Lu.Be.C., editia 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-enescu-va-reprezenta-romania-la-lu-be-c-editia-2012/

Festivalul George Enescu şi mai multe companii specializate în inovarea tehnologiilor pentru cultură vor reprezenta România, care are statutul de ţară invitată, la ediţia de anul acesta a Lucca Beni Culturali (Lu.Be.C.). Evenimentul destinat promovării patrimoniului cultural şi inovaţiei tehnologice pentru cultură şi marketing teritorial se va desfăşura la Lucca, în Italia, în perioada 18 […]

Un articol de |16 octombrie 2012

Festivalul George Enescu şi mai multe companii specializate în inovarea tehnologiilor pentru cultură vor reprezenta România, care are statutul de ţară invitată, la ediţia de anul acesta a Lucca Beni Culturali (Lu.Be.C.).

Evenimentul destinat promovării patrimoniului cultural şi inovaţiei tehnologice pentru cultură şi marketing teritorial se va desfăşura la Lucca, în Italia, în perioada 18 – 20 octombrie, sub înaltul patronaj al preşedintelui Republicii Italiene.

România va fi reprezentată prin Festivalul şi Concursul Internaţional „George Enescu”, compania ReadForward, specializată în soluţii tehnologice pentru sectorul cultural, agenţia Eroii de Joi, specializată în branding pentru proiecte culturale şi educaţionale, precum şi de Oma Vision, în calitate de partener internaţional al evenimentului.

Spaţiul dedicat României va arăta cum a evoluat Festivalul Enescu, de la un eveniment de muzică clasică, creat în 1958, în memoria marelui compozitor român al cărui nume îl poartă, la un brand cultural de ţară. De asemenea, vor fi prezentate în premieră informaţii despre ediţia a XXI-a a festivalului, care va avea loc în septembrie 2013, precum şi aplicaţii tehnologice pentru produse culturale.

Întâlnirea internaţională Lu.Be.C. 2012 va consta în dezbateri, seminarii, ateliere şi prezentări ce vor propune strategii de intervenţie şi axe de colaborare cu scopul de a stimula dialogul şi schimbul de idei pe teme legate de patrimoniul cultural, tehnologie şi turism.

Tot în cadrul evenimentului va avea loc Lu.Be.C. Digital Technology, o expoziţie dedicată inovaţiei digitale şi tehnologice aplicate patrimoniului cultural şi marketingului teritorial.

„Am gândit participarea la această manifestare pentru a demonstra că România are atât bunuri culturale de valoare internaţională, cât şi experţi în tehnologii novatoare, branding şi comunicare care pot să le promoveze creativ. România va fi reprezentată la Lu.Be.C. de unul dintre cele mai cunoscute evenimente culturale ale sale – Festivalul şi Concursul Internaţional „George Enescu” – şi de companii tinere din tehnologie şi comunicare, care au contribuit la transformarea acestuia într-un brand cultural de ţară. Este, aşadar, un mix între tradiţie şi modernitate, care arată evoluţia unui bun cultural datorită mijloacelor moderne de comunicare”, declară Oana Marinescu, Managing Director al Oma Vision.

Evenimentul este organizat sub înaltul patronaj al preşedintelui Republicii Italiene, al Ministerului pentru Patrimoniu şi Activităţi Culturale din Italia, Ministerului italian pentru Dezvoltarea Economică, Ministerului Educaţiei, Universităţii şi Cercetării din Italia, Ministerului italian al Afacerilor Externe, precum şi cu sprijinul Regiunii Toscana.

La ediţiile precedente ale Lu.Be.C. – 2009, 2010 şi 2011 -, ţări invitate au fost China, Finlanda şi Franţa.

Sursa: Mediafax

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.