Festivalul Naţional de Teatru de Improvizaţie / Trei zile – Trei invitați speciali
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-de-improvizatie-trei-zile-trei-invitati-speciali/

Atunci când renunţi la scenarii şi accepţi că orice este posibil, improvizaţia devine un adevărat loc de joacă unde îţi dai frâu liber imaginaţiei, iar !MPRO dovedeşte şi prin ediţia din acest an şi prin multiplele formate prezentate că spontaneitatea şi creativitate pot cuceri publicul bucureştean.

Un articol de Petre Ivan|29 octombrie 2014

Festivalul National de Teatru de Improvizatie, !MPRO – ultimele spectacole

  • Sean Cusick, selecționerul Festivalului de Improvizație de la Chicago, antrenează douăzeci de improvizatori în cadrul !MPRO. Spectacolul va putea fi urmărit pe 30 octombrie la Teatrul Elisabeta de la ora 19:00 și 21:00
  • Bogdan Șerban, actor, voce radio Guerrilla și susținător al culturii alternative va fi prezent în formatul de teatru de improvizație “Scene din viață” jucat în premieră în România, în încheierea celei de-a doua ediții a festivalului
  • Lisa McQueen – regizor muzical, compozitor şi performer la Annoyance Theatre (de 24 de ani) şi Second City din Chicago, antrenează 20 de actori pentru spectacolul din 31 octombrie „Un musical în 4 zile”

Singurul Festival Naţional de Improvizaţie s-a deschis cu finala Campionatului de Teatru Sport. Confruntarea finală s-a dat între trupele Freeze și Backstage Boys, peFestivalul scena Teatrului de pe Lipscani, unde acum 11 ani a avut loc primul meci de Teatru Sport din România. Câstigătoare râvnitei cupe a campionatului a fost trupa Backstage Boys.

Au urmat o „Lecţie de improvizaţie muzicală cu Mircea Tiberian”, „2014: O Odisee Pământeană” (spectacol de sketch comedy), lansarea primelor traduceri în limba română pentru două cărţi importante din domeniul improvizaţiei şi „Maestro”, format adresat improvizatorilor amatori.

În această săptămână, cea de a doua ediție !MPRO are invitați doi traineri internaționali, ce organizează în cadrul festivalului două workshop-uri de patru zile pentru profesioniști și spectacolele rezultate din acestea.

Programul Festivalului poate fi accesat AICI.

Ediția a 2-a !MPRO este organizată cu sprijinul ARCUB, prin programul București 555.

Foto: Festivalul National de Teatru de Improvizatie – improfest.ro

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.