Filme de Louis Delluc şi Jean Cocteau, la Cinemateca Eforie din Capitală
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-de-louis-delluc-si-jean-cocteau-la-cinemateca-eforie-din-capitala/

Filme de Louis Delluc şi Jean Cocteau vor fi proiectate miercuri şi sâmbătă la Cinemateca Eforie din Bucureşti, în cadrul celei de-a treia sesiuni a programului „Avangarda revizitată”.   Proiectul „Avangardei revizitate” continuă cu Louis Delluc, unul din autorii săi importanţi şi, într-o oarecare măsură, de neocolit. Astfel, miercuri şi sâmbătă, de la ora 19.00, […]

Un articol de Andrada Văsii|23 ianuarie 2013

Filme de Louis Delluc şi Jean Cocteau vor fi proiectate miercuri şi sâmbătă la Cinemateca Eforie din Bucureşti, în cadrul celei de-a treia sesiuni a programului „Avangarda revizitată”.

 

Proiectul „Avangardei revizitate” continuă cu Louis Delluc, unul din autorii săi importanţi şi, într-o oarecare măsură, de neocolit.

Astfel, miercuri şi sâmbătă, de la ora 19.00, la Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române, va fi prezentată a treia sesiune din cadrul programului „Avangarda revizitată. Avangarda europeană (1919-1939) în Arhiva Naţională de Filme a României”, în conceptul şi viziunea curatorială a lui Igor Mocanu.

În programul celei de-a treia sesiuni au fost incluse filmele „Friguri/ Fievre”, „Femeia de nicăieri/ La femme de nulle part” şi „Sânge de poet/ La sang d’un poete”, toate în regia lui Louis Delluc.

 În acest fel, cea de-a treia sesiune a programului „Avangarda revizitată” va marca 92 de ani de la lansarea de către Louis Delluc a revistei bilunare Le Journal du Cine-club.

„Alipirea lui Louis Delluc cercurilor avangardei europene pare fortuită numai la prima vedere. Nu şi dacă ne amintim că celebrul regizor francez a fost unul din principalii susţinători şi promotori ai experimentului avangardist şi ai autorilor emergenţi în perioada dintre cele două Războaie Mondiale. Începând cu 1917, dezvoltă o activitate intensă de critic de film, pe atunci termenul încă inexistent, trecând drept inventatorul sau, după caz, creatorul cuvântului «cineast». Deşi suspectat de a-l fi creat după chipul şi asemănarea propriei reviste, «Cinéa», termenul se va încetăţeni foarte curând, într-o concurenţă acerbă cu «cinegrafist» şi alţi monştri lexicali”, explică Igor Mocanu.

 

 

Sursa: Mediafax

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?