Films de Cannes à Bucarest, ediţia a 5-a, în octombrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/films-de-cannes-a-bucarest-editia-a-5-a-in-octombrie/

Cea de-a cincea ediţie a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, iniţiat în 2010 de cineastul Cristian Mungiu, va avea loc între 24 şi 30 octombrie, potrivit paginii oficiale de Facebook a evenimentului.

Un articol de Petre Ivan|6 august 2014

Ediţia din 2013 a Les Films de Cannes à Bucarest a propus o retrospectivă dedicată unuia dintre cei mai respectaţi regizori francezi, Maurice Pialat (1925 – 2003), selecţionat de cinci ori în competiţia Festivalului de la Cannes şi premiat cu Palme d’Or pentru „Sous le soleil du Satan” (1987). Anul trecut s-au împlinit zece ani de la dispariţia regizorului.

Programul special a fost prezentat de producătoarea Sylvie Pialat, partenera de viaţă, coscenarista multora dintre filmele celebrului cineast şi fondatoarea companiei Films du Worso.

În cadrul retrospectivei au fost proiectate trei dintre filmele sale, toate succese de critică şi de public: „Loulou” (1980), „À nos amours” (1983) şi „Van Gogh” (1991).

Maurice Pialat

Maurice Pialat

La ediţiile anterioare, printre invitaţi s-au numărat cineaştii Matteo Garrone, Elia Suleiman, Gaspar Noé, Sergei Loznitsa, Kornel Mundruczo şi delegatul general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux.

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux.

Foto cu Films de Cannes à Bucarest – cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.