FITS 2022 prezintă în premieră o secțiune dedicată realității virtuale
https://www.ziarulmetropolis.ro/fits-2022-prezinta-in-premiera-o-sectiune-dedicata-realitatii-virtuale/

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu prezintă în premieră, în cadrul celei de-a 29 ediţii, o secţiune dedicată realităţii virtuale. 

Un articol de Ziarul Metropolis|21 iunie 2022

„TrioMix”, regia și coregrafia semnate de Gigi Căciuleanu, este un spectacol în care publicul pătrunde efectiv în spațiul de dans, identificându-se cu camera de filmat, pentru că nu există unghi ascuns pentru cel care privește. Creația este un nou mod de a prezenta dansul, în realitatea virtuală. Filmarea stereoscopică în 360 de grade a beneficiat de post-procesarea 3D realizată de Les Ateliers NOMAD, în regia lui Andy Lupu, integrând în lumea virtuală desenele realizate de Gigi Căciuleanu, care au stat la baza coregrafiei.

„O cameră-univers. Un univers cât o cameră. Trei personaje. Două femei. Un bărbat. Trei singurătăți care se întretaie într-o conviețuire de moment. De momente. Fraze ale unei povești pe care fiecare o poate interpreta după voie. După propria înțelegere. În funcție de unghiul de vedere pe care chiar el îl alege…”, spune coregraful Gigi Căciuleanu.

Proiectul este o producție a Gigi Căciuleanu și Fundația Art Production, cu sprijinul JTI. Fiecare reprezentație durează 8 minute.

„Turnul #următorul nivel”, de la Teatrul Basca, în regia lui Alex Mihăescu, este cel de-al doilea spectacol VR din cadrul FITS 2022.

Co-producătorii sunt Administrația Fondului Cultural Național și Centrul de Proiecte Timișoara.

În „Turnul #următorulnivel” folosim metafora Purgatoriului pentru a vorbi cu umor despre demonii care ne bântuie prezentul: epidemie, corupție, atitudini sociale și politice conflictuale în societatea românească, multe dintre acestea provocate de experiențe de viață și de educație diferite. Pe măsură ce personajele urcă în turn pierd contactul cu lumea lor și ajung să realizeze că nu se mai au decât unul pe celălalt. Durata fiecărei reprezentații este de 52 de minute.

Ambele spectacole sunt programate în fiecare zi a Festivalului, în intervalul 24 iunie – 3 iulie, la Centrul Cultural Habitus, în cadrul Micro-Folie. Biletele pot fi achiziționate online pe www.sibfest.ro și de la Agenția Teatrală din Sibiu, str. Nicolae Bălcescu nr. 17.

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu se desfășoară între 24 iunie și 3 iulie 2022, iar tema ediției din acest an este FRUMUSEȚE. Timp de zece zile, orașul și împrejurimile sale vor fi gazda a peste 3500 de participanți din 75 de țări, iar publicul este așteptat la aproape 800 de evenimente în 80 de spații de joc.



07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.