Fotografie în versuri și muzică
https://www.ziarulmetropolis.ro/fotografie-in-versuri-si-muzica/

Proiectul „Fotografie în versuri şi muzică” înseamnă ilustrarea unei poezii atât prin imagini, cât şi prin pasaje muzicale originale, care să reflecte tema creaţiei literare atât vizual, cât şi auditiv.

Un articol de Judy Florescu|22 septembrie 2014

Poezia pe care am ales-o o pentru a fi transpusă în imagini se numește „Poveste în Alb-Negru” scrisă de Teodora Gheorghe, iar cei care însuflețesc personajele sunt actorii Antoaneta Cojocaru și István Téglás. Fotografiile sunt realizate de Elena Simion și de Gabriela Obeada, iar tema muzicală este compusă de Cătălin și chitara sa. 

Aflați la prima colaborare profesională de acest tip, actorii Antoaneta Cojocaru și István Téglás portretizează două suflete contrastante care nu-și găsesc liniștea pe Pământ.

Despre cum a fost procesul de lucru al primei etape a proiectului, etapa literaro-fotografică, povestesc trei dintre membrele echipei de creație.

Teodora Gheorghe, scriitor: „Scrisul mi se pare o frumoasă modalitate de a-mi reprezenta gândurile și trăirile, dincolo de spațiul abstract în care se nasc. Cum majoritatea scriitorilor ascund mult tumult interior, n-am scăpat nici eu. Marea din mine s-a agitat, a făcut valuri. Undeva trebuia să se verse, aşa că i-am dat drumul pe hârtie. M-am bucurat că István Téglás și Antoaneta Cojocaru au acceptat să „joace” şi într-o atlfel de piesă. Transpunerea poemului meu în fotografii alături de ei mi s-a părut un spectacol de magie inedit. Deși magia e una singură, există mai mulți scamatori și fiecare din ei face posibilă povestea. Aşa cum o carte nu poate fi transformată în film decât prin intermediul unui scenariu, a fost nevoie de o interpretare a poemului. Noi am făcut un brainstorming, alegând varianta în care ne-am regăsit cu toţii, o poveste nostalgică dintre un el şi o ea, două lumi diferite care se întâlnesc pentru o scurtă vreme, apoi se dizolvă în singurătate.”

Gabriela Obeada, fotograf: „Experiența trăită la ședinta foto împreună cu actorii István Téglás și Antoaneta Cojocaru a fost inedită datorită sentimentului de relaxare pe care cei doi îl emanau încă de la ora 7 dimineața. Alături de autoarea poemului portretizat cu ajutorul pozelor, Teodora Gheorghe, și a inițiatoarei proiectului, Judy Florescu, am reusit să dăm viață unei povești de dragoste mistuitoare captată de un obiectiv foto dornic de a se contopi cu îndrăgostiții.”

Elena Simion, fotograf: „Proiectul literaro-fotografic a pornit cu entuziasm tineresc, cu scenarii rescrise de zeci de ori și a însemnat pentru toți o experiență plăcută și nouă. Niciuna dintre noi nu mai făcuse un asemenea proiect, iar participarea actorilor Antoaneta Cojocaru și István Téglás a însemnat o onoare, dar și o mare responsabilitate. Zile întregi am căutat data, ora și locațiile potrivite pentru sedința foto.

Au urmat temeri legate de lumină, de vreme și de agitația din parc, dar până la urmă am reușit să terminăm aventura foto-literară. Lucrul alături de István și Antoaneta a fost relaxant. Chiar dacă sunt profesioniști în domeniul expresivității, au ascultat cu atenție indicațiile, au repetat de multe ori scenele până au ieșit imagini care să ne placă și care să transmită un mesaj.  Cu toate că ne prinsese prânzul în parc și lumea începea să se uite la noi din curiozitate balcanică, Antoaneta și István și-au rupt din timpul lor și au rămas peste programul stabilit pentru a finaliza proiectul. A fost o întâlnire plină de umor, comunicare și entuziasm, iar pentru mine a fost o bucurie să fiu o bucățică din acest proiect.”

Etapa a doua a reprezentat-o compunerea temei muzicale pe un sunet cald, blajin și melancolic de chitară clasică de către Cătălin, care nu demult a făcut parte din trupa de instrumentiști a Teatrului Național București.

Angajată a Teatrului Bulandra din București, Antoaneta Cojocaru poate fi văzută în luna octombrie în spectacolele: Arlechino moare?, Pescărușul, Oscar și Tanti Roz, Însemnările unui necunoscut (Teatrul Bulandra), Stă să plouă (The Tube), Hell (Godot Cafe) și în filmul Canalul(cinema).

Angajat al Teatrului Odeon din București, István Téglás poate fi văzut în luna octombrie în spectacolele: Furtuna, Revizorul, Butoiul cu pulbere, Piesă pentru frate și soră (Teatrul Național București), Peretele (Teatrul Metropolis), West Side Story (Teatrul Odeon), Pescărușul.Ultimul Act (Centrul Dansului), Două liniuțe și În parc (Godot Cafe).

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.