Gábor Tompa este noul președinte al Uniunii Teatrelor din Europa (UTE)
https://www.ziarulmetropolis.ro/g%c3%a1bor-tompa-este-noul-pre%c8%99edinte-al-uniunii-teatrelor-din-europa-ute/

În cadrul Adunării Generale a Uniunii Teatrelor din Europa, care a avut loc în luna mai la Teatrul Vígszínház din Budapesta, Gábor Tompa, directorul Teatrului Maghiar de Stat Cluj, a fost ales noul preşedinte al Uniunii. Gábor Tompa îl succede pe regizorul Michal Dočekal din Cehia, fost director al Teatrului Naţional din Praga.

Un articol de Liliana Matei|15 mai 2018

Gábor Tompa a declarat că în calitate de președinte al celei mai prestigioase organizații teatrale din Europa își propune să construiască punți între vechile și noile valori și consolidarea renumelui organizației. Pe lângă acestea, are în plan să reia festivalul anual organizat de către Uniunea Teatrelor din Europa, ultima ediție fiind organizată, în 2008, de către Teatrul Bulandra în parteneriat cu Teatrul Maghiar de Stat Cluj. De asemenea, pentru Gábor Tompa o importanță deosebită o au și academiile de vară, schimburile culturale și permanenta colaborare dintre teatrele membre.

Înființată în anul 1990 de către Jack Lang (Ministrul Culturii din Franța la acea vreme) și de cunoscutul regizor Giorgio Strehler (directorul Teatrului Piccolo din Milano), Uniunea Teatrelor din Europa pun accent pe diversitatea culturală și lingvistică și iniţiază forme durabile de colaborare internațională. Până acum, președinți ai Uniunii au mai fost: regizorul Gábor Zsámbéki, care a condus organizația după moartea lui Giorgio Strehler, între anii 1998-2004; regizorul Alexandru Darie (directorul Teatrului Bulandra); regizorul Ilan Ronen (fost director al Teatrului Habima din Israel). În acest moment, Uniunea Teatrelor din Europa are peste 40 de membrii, principalul său scop fiind colaborarea inovatoare și schimburile internaționale.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.