Gala Premiilor UNITER, anul acesta, la Târgu Mureş
https://www.ziarulmetropolis.ro/gala-premiilor-uniter-anul-acesta-la-targu-mures/

Zece premianţi, 33 de nominalizaţi şi peste 500 de invitaţi din Bucureşti şi Târgu Mureş sunt aşteptaţi să petreacă o seară imperială la Palatul Culturii din Târgu Mureş în 28 aprilie. Spectacolul-eveniment ce răsplăteşte performanţa în teatrul românesc va începe la ora 21.00 şi va fi transmis în direct pe TVR1, Radio România Cultural şi online pe www.tvr.ro şi www.uniter.ro.

Un articol de Petre Ivan|19 aprilie 2014

După doi ani de absenţă, reintră în competiţia premiilor Galei UNITER, categoria Cel mai bun spectacol de Teatru TV. Până acum, 11 ediţii ale Galei au premiat spectacole de teatru TV printre care amintim: CE ZI FRUMOASĂ de M. Ghelderode, regia Dinu Cernescu (1993), ŞARPELE ecranizare după Mircea Eliade de Adriana Rogovschi şi Viorel Sergovici, regia Viorel Sergovici (1997), TOTUL E UN JOC de Paul Ioachim, regia Cornel Todea (1999), …ESCU de Tudor Muşatescu, regia Constantin Dicu (2002).

Ultimul premiu obţinut de Teatrul de Televiziune a fos în 2011, cu spectacolul UNDE-I REVOLVERUL de Görgey Gábor în regia lui Mircea Cornişteanu.

Anul acesta, în competiţie intră Dominic Dembinski, Jon Gostin şi Mihai Manolescu cu producţii ale Societăţii Române de Televiziune: HEDDA GABLER, EFECTUL GENOVESE şi O NOAPTE FURTUNOASĂ.

Emoţii pentru debutanţi

Unul dintre cele mai aşteptate momente ale Galei Premiilor UNITER este premierea numelor abia ivite în spaţiul teatral românesc. De-a lungul timpului, nume ca Ozana Oancea, Vlad Zamfirescu, Claudiu Goga, Radu Alexandru Nica, Velica Panduru, Ioana Anastasia Anton sau Crina Semciuc au debutat pe scena Galei Premiilor UNITER.

Anul acesta, la categoria Debut concurează: Delu Lucaci, deja pe scena Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi în „Iaşii în Carnaval” şi la Ateneul Tătăraşi în „Sunt o babă comunistă”, Lucia Mărneanu şi Leta Popescu, care au reuşit să facă spectacol din experienţele proprii, un spectacol despre care s-a spus: „Cu două performere absolut fabuloase, Parallel este spectacolul anului 2013” (Oana Stoica, Dilema Veche), şi Erwin Şimşensohn, regizorul despre al cărui spectacol – Yentl – Mircea Morariu spunea că „poartă însemnele lucrului bine făcut, temeinic gândit şi riguros paginat scenic, al grijii pentru detaliu, pentru claritatea poveştii, pentru desenarea sigură a personajelor”.

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.