George Ivașcu: Ar trebui făcut un traseu Constantin Brâncuși
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-ivascu-ar-trebui-facut-un-traseu-constantin-brancusi/

“Să fii conştient că prin opera ta faci istorie şi în acelaşi timp să rămâi un om pur şi simplu, asta m-a impresionat şi mă impresionează cel mai tare în continuare la Brâncuşi.” – George Ivaşcu. Directorul Teatrului Metropolis vorbeşte într-un interviu acordat AGERPRES despre cum ”s-a îndrăgostit” de cel mai faimos artist pe care România l-a dat omenirii.

Un articol de Ziarul Metropolis|16 februarie 2016

”L-am descoperit pe Brâncuși în perioada, și recunosc asta, când încercam și eu să fiu mai deștept și citeam acele celebre citate. Brâncuși pentru prima dată a apărut în viața mea prin zicerile lui. (…)”, spune actorul.

AGERPRES: În România este preconizat să se un muzeu dedicat lui Brâncuși, la Târgu Jiu…fotografie

George Ivașcu: Eu mă mir că nu s-a deschis până acum. În orice loc din lumea asta te-ai duce — ăsta este și unul dintre ofurile mele — vezi că sunt marcaje de genul „Aici a poposit pentru o seară marele Chopin” sau „Aici a locuit între anii…” și așa mai departe.

Sunt marcate identități culturale care până la urmă sporesc vizibilitatea locului acela și ajută la realizarea a ceea ce se numește turism cultural. Oriunde te-ai duce în lumea asta, mergi să vizitezi și niște locuri, nu doar să mânânci spaghete. Asta mă întristează cel mai tare, că noi nu știm să ne prezentăm valorile.

Dacă cineva cunoscut a poposit într-un loc, poți să-l marchezi și să-l popularizezi: „Aici a stat pentru o noapte marele Brâncuși”. Sau oricine altcineva. Poți să faci locuri turistice prin cultură. Noi asta nu știm încă să facem și nu avem o strategie în acest sens.

Adică, nu am văzut pe nimeni care să spună: „Luăm fiecare colțișor din țara asta și vedem ce personalități au fost acolo — că este scriitor, că este pictor, că este sculptor, actor, nu mai contează — și să marchezi locul acela iar după aceea să faci un traseu turistic.

Sper ca, tot spunând aceste lucruri, să mă bage cineva în seamă și pe mine. Tot pentru asta am demarat și proiectul cu „O 9 atitudine pentru cultură”, pentru că simt că este nevoie să prezentăm valorile noastre. Cred că ar trebui făcut un traseu Brâncuși.

Puteţi citi interviul integral aici.

Foto: George Ivașcu, Constantin Brâncuşi – Ziarul Metropolis

11
/01
/16

Un documentar al regizorului american Spike Lee despre Michael Jackson va fi pus în vânzare la 26 februarie, simultan cu reeditarea albumului 'Off the Wall', potrivit unui comunicat publicat pe site-ul regretatului artist care a murit în 2009.

08
/01
/16

Filmul "Orizont" este cel de-al treilea lungmetraj regizat de Marian Crişan. Prezentat, în premieră mondială, la finalul anului trecut la Tallinn Black Nights Film Festival, "thriller-ul 100% românesc", inspirat din "Moara cu noroc" a lui Ioan Slavici, va avea premiera în România pe 12 februarie.

08
/01
/16

Cea mai iubită sportivă a României şi numărul 2 mondial la tenis vine la Garantat 100%. Schimbul de idei Simona Halep – Cătălin Ştefănescu, de pe terenul Garantat 100%, poate fi urmărit duminică, 10 ianuarie, de la ora 21.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

08
/01
/16

Atunci când era îndrăgostită, lui Edith Piaf i se părea că aceea e prima şi ultima ei iubire, cea care se întâmplă o singură dată. A declarat că a iubit un singur om, pe Marcel Cerdan, dar toată viața l-a așteptat pe Théo Sarapo. În rest, povestea ei a pendulat între triumfuri, căderi, alcool, morfină și spiritism.

08
/01
/16

Spectacolul "Recviem", regizat de Alexandru Dabija, după un text scris de Matei Vişniec, cu o distribuţie formată din 20 de actori, va avea premiera pe 15 ianuarie, de la ora 20.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti (TNB). De asemenea, Matei Vişniec va deschide şi seria de conferinţe ale anului 2016 la TNB, pe 17 ianuarie, de la ora 11.00, la Sala Atelier, cu tema "Teatru şi jurnalism".

08
/01
/16

Lansarea Programului „140 de ani de la naşterea marelui sculptor Constantin Brâncuşi“ va avea loc marți, 12 ianuarie 2016, de la ora 12, la sediul ICR (Aleea Alexandru 38, București). În cadrul evenimentului, vor fi proiectate fragmente din documentarul Brâncuși realizat de regizorul Cornel Mihalache în 1996, film consacrat ansamblului de la Târgu Jiu.

07
/01
/16

Unul dintre cele mai bune filme ale lui Mircea Daneliuc şi ale cinematografiei române a anilor `80, „Iacob” îşi păstrează nealterată forţa de a reda fără menajamente viaţa dură a unei comunităţi de oameni simpli, printr-un realism care capătă, în final, şi valenţe alegorice. 

07
/01
/16

Pentru primul eveniment al anului 2016, Stagiunea de marţi seara de la Ateneul Român a programat un recital inedit în care duo-ul alcătuit din Fernanda Romila şi Dan Racoveanu propune lucrari interpretate la spinetă și orgă.

07
/01
/16

CRONICĂ DE FILM Nu e mai nimic revelator în povestea americană de succes a unei femei care, pornind de jos, răzbate într-o lume a afacerilor dominată de bărbaţi. David O. Russell scapă totuşi „Joy” de capcanele melodramei de manual, învelind-o într-un ambalaj colorat şi relativ atrăgător.

07
/01
/16

Sâmbăta, de la ora 21.00, TVR 1 şi TVR HD difuzează câte două episoade din cea de-a patra serie a premiatului serial ce reconstituie atmosfera din lumea publicitarilor newyorkezi de mare influenţă din anii ’60. Primele două episoade – pe 9 ianuarie

07
/01
/16

Scriitorul Mircea Cărtărescu va fi invitatul Institutului Cultural Român și al Teatrului Dramatic Regal din Stockholm la un eveniment organizat pe 24 ianuarie, în parteneriat cu editura Albert Bonnier. Întâlnirea are ca punct de plecare publicarea în limba suedeză a volumului ''Levantul'', în 2015, în traducerea lui Inger Johansson.

07
/01
/16

Actrița de teatru și film Ioana Bulcă împlineşte astăzi 80 de ani! Prima sa apariție pe marele ecran a fost cea din filmul ''La Moara cu noroc'' (regia Victor Iliu, 1956), în rolul Anei, iar ultima în filmul lui Nae Caranfil ''Restul e tăcere'' (2007), cu rolul Aristizza Romanescu.

06
/01
/16

Maestrul de pe podium este una dintre figurile emblematice ale muzicii clasice. Dă din mâini și muzica se naște parcă din mișcările lui... Dar cum se poate ca un singur om, fără să scoată vreun sunet, înarmat cu doar o bucățică de lemn, să fie responsabil de rezultatul sonor a sute de persoane?