George Ivașcu: „Ilie Gheorghe ne-a lăsat nostalgici și reflexivi(…)”
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-ivascu-ilie-gheorghe-ne-a-lasat-nostalgici-si-reflexivi/

Festivalul Shakespeare continuă la Craiova, dar fără Ilie Gheorghe… George Ivaşcu, ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale, a transmis un mesaj în care îşi exprimă regretul faţă de moartea actorului Ilie Gheorghe, „colosală prezenţă artistică”.

Un articol de Ziarul Metropolis|30 aprilie 2018

Ilie Gheoghe, cunoscut pentru roluri ca Faust şi Caţavencu, a murit la vârsta de 77 de ani.

„Festivalul Shakespeare continuă la Craiova, dar fără Ilie Gheorghe. Clipa plecării lui, intempestivă improvizaţie, îl identifică încă o dată cu spiritul shakesperian, lăsând definitiv captivă memoria colectivă acelor personaje zidite parcă în viziunea originară a autorului. Ilie Gheorghe, colosală prezenţă artistică, a permanentizat repere solide pentru traseele interpretative viitoare.

George Ivaşcu, ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale

Fie că vorbim de inteligenţa artistică remarcabilă în minuţioasa construcţie a lui Caliban – cel atât de aplaudat în Anglia -, de Prospero, de Aaron din Titus Andronicus ori de minunatul Sir Toby, Ilie Gheorghe va rămâne personalitatea accentuată şi adânc pătrunzătoare, care a ştiut să făurească cu sufletul şi mintea, personaje inubliabile precum Faust şi Caţavencu şi Harpagon”, a transmis ministrul.

El a continuat: „Micşorând cercul celor proteici şi olimpieni, s-a aşezat precum Iona, dincolo, lasând în urma sa doar ecoul. Ilie Gheorghe a fost un bun coleg şi profesor, un partener de scenă ideal, un om generos şi dăruit. Ne-a lăsat nostalgici, reflexivi, obligându-ne să vedem, în tăcerea celor copleşiţi de regrete, până la ultimul spectacol din festival. Mereu şi mereu”.

Recompensat de UNITER cu premiul pentru cel mai bun actor în rol principal, pentru Harpagon din „Avarul”, de Moliere (regia: Bocsardi Laszlo), iar în 2011, cu premiul pentru întreaga activitate, Ilie Gheorghe este cunoscut şi din filme ca „Moromeţii” (1985, regia Stere Gulea), „Aurul alb” (1989, regia Mihai Drăgănescu), „Undeva la Palilula” (2012, regia Silviu Purcărete) şi serialele TV, precum „Ochii care nu se văd” şi „Răzbunarea Robertei”.

Foto: Ilie Gheorghe , George Ivașcu – facebook

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.