George Mihăiţă: „Mihai Bendeac e o strategie de marketing“
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-mihaita-mihai-bendeac-e-o-strategie-de-marketing/

Spectacolul „Bani din cer“ a avut premiera la Sala Radu Beligan a Teatrului de Comedie din Bucureşti. Actorul Mihai Bendeac l-a înlocuit pe George Mihăiţă, care a interpretat ani de-a rândul rolul lui Henry Perkins.

Un articol de Judy Florescu|1 aprilie 2014

Spectacolul regizat de Horaţiu Mălăele se va mai juca miercuri 2 aprilie, de la ora 19.00 şi duminică, 6 aprilie, de la ora 19.00.

Ziarul Metropolis vă prezintă câteva declaraţii luate la cald, imediat după premieră.

George Mihăiță, directorul Teatrului de Comedie: „I-am cedat rolul principal, cu dragoste, lui Mihai Bendeac și generației tinere, ca să spun așa. Am vorbit și cu Virginia Mirea, şi ea a fost de acord. Noi am jucat acest spectacol opt ani de zile. Mihai Bendeac și-a dorit rolul pe care l-am avut eu și am zis „Da!“,  cu inima deschisă. Generația tânără duce mai departe succesul acestei piese.

Faptul că i-am cedat rolul lui Mihai Bendeac a fost și o strategie de marketing. Mihai este o marfă foarte bună. Cred în el, e un excelent actor de teatru. Mă bucur că a revenit și că și-a făcut timp pentru spectacol. Și mă bucur pentru Teatrul de Comedie, care are în general un public tânăr, de ani de zile. Piesa ajută Teatrul de Comedie să completeze paleta aceasta a spectatorilor. Spectacolul merită să fie văzut și în țară“.

Mihaela Teleoacă, actriță, rol Jean Perkins: „A fost o seară grea. Întotdeauna, actorii au mai multe emoţii atunci când e invitată critica să vizioneze un spectacol. Am fost puțin mai atenți. Eu m-am scăldat în ochii lui Mihai, ca atunci când cineva îţi întinde mâna la trapez. Parcă îi ziceam să nu cumva să mă scape, pentru că eu nu știu să joc fără partener. Sper că a fost o seară bună. Spectacolul câștigă, pentru că este o farsă care creşte de la o scenă la alta, iar lucrurile merg ca un bulgăre de zăpadă.

Eu sunt cea care a jucat zece ani personajul Betty Johnson, personajul interpretat astăzi de Delia Nartea, și sunt din interiorul acestui spectacol. Sarcina care mi-a revenit din momentul în care am primit această predare de ștafetă din partea marii actrițe Virginia Mirea nu a fost ușoară și trebuie să recunosc că aici l-am avut ca partener important pe domnul Horațiu Mălăele, care mi-a deschis în fiinţa mea câteva ușițe pe care el le cunoștea.

Dragoș Huluba, actor, rol Vick: „A fost premiera oficială la care vin de obicei criticii și foarte mulți prieteni, și atunci e un fel de public hibrid. Sunt convins că vor apărea cronici foarte bune pentru că este o comedie foarte bine scrisă de Ray Cooney și regizată impecabil de Horațiu Mălăele. E o comedie care nu vrea mai mult decât ceea ce este și publicului îi place chestia asta.

Noi, actorii, chiar vorbeam în culise că e genul de spectacol pe care ți-l dorești să-l joci de fiecare dată, pentru că te simți bine și în culise, și pe scenă, și după spectacol. În perioada asta în care televiziunile te bombardează cu tot felul de emisiuni cu mai mult sau mai puțin umor, din punctul meu de vedere acest spectacol dovedește publicului că poți să râzi mult mai bine și mai inteligent la teatru decât să stai la televizor“.

Bani din cer Mihai Bendeac, Mihaela Teleoaca

Mihai Bendeac şi Mihaela Teleoacă, într-o scenă din spectacolul „Bani din cer

Delia Nartea, actriță, rol Betty: „Spectacolul a crescut frumos. Publicul contează foarte mult, fiind vorba despre un text de comedie. Ce e foarte important pentru mine și ce m-a impresionat a fost gestul colegilor mei mai în vârstă, George Mihăiță și Virginia Mirea, care s-au retras din distribuție predând ștafeta celor mai tineri, tocmai pentru a duce spectacolul acesta mai departe. E un gest de care eu nu am mai auzit în spațiul teatral românesc“.

Gabriela Dumitru, regizoare: Văd spectacolul pentru a cincea oară și mi se pare că actorii sunt din ce în ce mai buni, că stăpânesc cât mai bine personajele și mă bucură la fiecare spectacol cu ceea ce reușesc să facă cu acest text minunat. Fiecare spectacol e diferit. Spectacolul trăiește cu ajutorul publicului și se modifică în permanență.

Sigur, sunt mici diferențe, dar ei stăpânesc din ce în ce mai mult traseul și îmbogățesc spectacolul cu umorul lor. Celălalt spectacol a avut 125 de reprezentații, sunt convinsă că și acesta va avea tot 125, dacă nu mai multe“.

Foto din Bani din cer – Teatrul de Comedie

13
/02
/17

În urmă cu un secol și jumătate, într-o zi de 13 februarie (1867), Johann Strauss (fiul) prezenta în premieră, la Viena, "Dunărea Albastră", valsul care va deveni una dintre cele mai populare piese muzicale ale repertoriului classic. Cu ocazia jubileului de 150 de ani, muzeul Dinastiei Strauss găzduiește o expoziție care prezintă contextul istoric în care s-a născut valsul vienez.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

11
/02
/17

"Bine v-am regăsit ca să vă spun rămas bun! (...) Resursele mele de luptă cu inerţia, cu rutina, cu rugina, cu vârsta, cu plictisul, cu faptul că nu reuşesc să interacţionez cu dumneavoastră, toate acestea m-au determinat să mă retrag. (…) Sunt prea bătrân, sunt depăşit pentru uriaşele dumneavoastră aşteptări (…)” - Dan C. Mihailescu. Cunoscutul critic literar a renunțat la "Cartea de la ora 5", acesta făcând anunțul în ultima apariţie online a proiectului.

10
/02
/17

Un veritabil templu al operei, Teatro alla Scala are o tradiție de peste 300 de ani și reputația unui spațiu muzical magic, în care orice muzician își dorește să ajungă măcar o dată în carieră și fiecare iubitor de operă visează să vadă măcar un spectacol.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

10
/02
/17

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din "Bucureşti NonStop", filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

09
/02
/17

E interesant cum karma pieselor și a spectacolelor de teatru se împletește uneori cu viața, în modalități pe care nici autorul piesei, nici cei care au pus în scenă spectacolul, nu au anticipat integral. Am văzut spectacolul Teatrului de Comedie, ”Suflete moarte” de Gogol (în dramatizarea unui alt rus genial, Bulgakov, și versiunea scenică și regia lui Vlad Cristache) în această perioadă cu profunde mișcări tectonice social-politice în România.

09
/02
/17

Biletele individuale pentru Festivalul Internațional "George Enescu" se pun în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10,00, în rețeaua Eventim. Peste 3.000 de artiști din întreaga lume vor fi prezenți la București și în alte șapte orașe din țară, în cadrul a 80 de evenimente, la ediția 2017 a Festivalului Enescu (2 - 24 septembrie).

09
/02
/17

"Dansul este o sculptură cinetică, pentru că trupul balerinului adună în el toată tensiunea mişcării. Artistul coregraf este un compozitor al vieţii în mişcare ." - Maestrul Oleg Danovski. În urmă cu un secol, într-o zi de 9 februarie (1917) se năștea, în localitatea Vosnesensk din Ucraina, coregraful și balerinul Oleg Danovski.

09
/02
/17

Teatrul Naţional şi Ţăndărică sunt teatrele bucureştene care au vândut cele mai multe bilete în 2016, potrivit cifrelor obţinute de Agenţia de presă News.ro de la mai multe instituţii de profil din Bucureşti. TNB-ul a vândut, anul trecut, 160.000 de bilete, la care se adaugă alte câteva zeci de mii de invitaţii la spectacolele sale.

09
/02
/17

Astăzi începe cea de-a 67-a editie a Berlinalei. România participă în competiţia principală cu lungmetrajul „Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, câștigătorul unui Urs de Aur, cu „Poziția copilului” (2013).