Glorifying the Body, la Pleshoo Contemporary
https://www.ziarulmetropolis.ro/glorifying-the-body-la-pleshoo-contemporary/

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoş Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârşitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potenţialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voinţă umană transformatoare: nudul feminin

Un articol de Ştefania Dumbravă|12 noiembrie 2014

În continuarea actului de degajare a esenței estetice din forma relativă a subiectului natural, bijuteria – creația artificială inventată ca omagiu și complement suprem al frumuseții corpului – extinde demersul în teritoriul decorativismului baroc, perfect compatibil ca senzualitate a texturilor și formelor.

Cu o lungă experiență în privirea lumii prin obiectivul fotografic în toate posibilitățile sale expresive, Dragoș Cristescu caută să surprindă în modelul ales ca subiect calitățile care să îl scoată din sfera circumstanței anatomice și efemere, fixându-l în durata lungă a formei tratate ca sculptură,

Glorifying the Body

textură și scenografie.

Rezultatul acestei abordări lucide și selective este că, în ciuda unei lungi tradiții vizuale care își trăiește arogant apogeul în prez

ent și care își merită în mare măsură învinuirea de a fi obiectificat trupul feminin mai ales în ipostaza nudului, Cristescu reușește, dimpotrivă, să îl obiectiveze.

Nu în sensul unui joc gratuit de cuvinte cu trimitere la obiectivul fotografic, ci în sensul scoaterii subiectului de sub imperiul conjuncturilor extra-estetice și al împingerii lui pe terenul formei aproape abstracte, unde valoarea îi poate fi apreciată în termenii armoniilor de linii și volume, lumină și umbră, în care se judecă orice operă de artă.

Trupul feminin fixat în expresie fotografică de Dragoș Cristescu devine egalul unei suite pentru violoncel de Bach sau al unei sculpturi abstracte moderne, construite în egală măsură pe dialogul fragmentului (prezența) cu ansamblul la care el trimite (absența) și pe căutarea atentă a armoniei ascunse în echilibrul contrariilor.

Glorifying the BodyUrmărirea asiduă a perfecțiunii formale nu poate avea drept punct terminus decât unica soluție capabilă de a permanentiza punerea în scenă satisfăcătoare, mutând-o într-un spațiu în care modelul care respiră și se mișcă dispare, iar silueta nudului feminin devine motiv artistic liber de orice balast străin criteriului estetic.

Franchețea expunerii aduce un omagiu cultului antic grecesc, redescoperit în modernitatea eliberată de pudibonderii, al nudului ca stare naturală și plenară a trupului omenesc.

În bijuterie și dantelă, două dintre cele mai intime formule deGlorifying the Bodycorative în relație cu trupul, Cristescu exploatează potențialul senzual al texturii, suprafeței și structurii, care accentuează calitățile estetice ale formei pe care se așază docil și căreia îi transferă valențele lor decorative, glorificând-o ca zeitate demnă de omagiul artei și artificiului.

Gratificând calitatea tactilă a privirii artistului, inventarul decorativ înnobilează detaliul anatomic, a cărui prezență epurată și nudă o contrastează prin opulența exuberantă și față de care se impune complementar.

În dubla abordare a mecanismelor și strategiilor senzualității care se conturează astfel, proiectul „Glorifying the Body” documentează vizual transfigurarea sursei concrete a imaginii în motiv artistic, afirmând totodată fără echivoc autoritatea intenției autoriale asupra acestei metamorfoze.

Foto: Glorifying the Body – Pleshoo Contemporary



31
/01
/20

CORESPONDENȚĂ DIN BRUXELLES. La BOZAR, în Bruxelles, până acum în februarie 2020, puteți vizita (contra unei sume modice) o excepțională Expoziție Brâncuși. Este perla coroanei în prezența României la festivalul EUROPALIA, care în 2019 a fost dedicat țării noastre.

24
/01
/20

Accademia di Romania in Roma, cu sprijinul Institutului Cultural Român, va inaugura luni 27 ianuarie, la ora 19:00, expoziția de fotografie „Ultima Lună” constând într-un portofoliu de lucrări fotografice aparținând artiștilor Nicola Bertasi și Marzio Villa, proiect curatoriat de Valentina Ribaldi.

20
/01
/20

Recent întors la Sibiu din Statele Unite ale Americii, unde a participat la ediția 2020 a celui mai important congres de artele spectacolului din lume, organizat de International Society for the Performing Arts (ISPA), Constantin Chiriac îl are invitat la Sibiu, în cadrul primei conferințe speciale FITS și TNRS din acest an, vineri, 24 ianuarie, pe arhitectul Ștefan Dorin Adam.

20
/01
/20

Joi, 23 ianuarie, de la ora 18.00, la Galeria Estopia București va avea loc vernisajul expoziției „Blurred Is the New ID”, cu prilejul aniversării unui an de la deschiderea galeriei într-o eveniment care aduce în atenție neofigurativul contemporan, în viziunea a 8 artiști: Lucian Brumă, Otilia Cadar & Liviu Coman, Marius Fodor, Ada Muntean, Alexandru Nicoară, Sergiu Laslo și Szabó András.

24
/12
/19

Un grup de tineri artiști timișoreni din cadrul Facultății de Arte și Design a Universității de Vest Timișoara au demarat un proiect unic, menit să aducă împreună creatorii și iubitorii de artă. Proiectul Artă și Artiști Români are o motivație pur educațională.