Golem deschide stagiunea de la Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/golem-deschide-stagiunea-de-la-iasi/

Pe 5 octombrie, ora 19.00, la Sala Mare, Teatrul Naţional Iaşi va deschide stagiunea cu premiera spectacolului Golem.

Un articol de Andrada Văsii|1 octombrie 2013

Pe 5 octombrie, de la ora 19.00, la Sala Mare, Teatrul Naţional Iaşi va deschide stagiunea cu premiera spectacolului Golem, în regia lui Alexander Hausvater.

Săptămâna viitoare, pe lângă Golem, alte două premiere îşi aşteaptă publicul: pe 10 octombrie, de la ora 19.00, la Teatru CUB – „Hamletmachine“ de Heiner Müller –  Giorgos Zamboulakis (regie),  Thanos  Vovolis (scenografie), Şerban Ursachi(muzică), iar pe 11 octombrie, de la ora 19.30, la Uzina cu Teatru – „Iarna“ de Evgheni Grişkoveţ.

Povestea Golemului este legată de cea a  rabinului care îl creează şi care decide să se răzvrătească împotriva lui Dumnezeu, a credinţei lui, a destinului şi a lumii întregi. Decide că nu mai vrea un destin de victimă şi atunci devine rivalul lui Dumnezeu  şi intră în competiţie directă cu divinitatea.

Golem prinde viaţă la Iași

Făcând asta, el transcende orice limită umană  şi religioasă şi ajunge să insufle viaţă unei creaturi care să fie o proiecţie a sa, în stare să schimbe lucrurile. Odată prins în joc, rabinul va fi opusul operei sale.

Spectacolul Golem este unul eclectic, dar care se desparte de realism.

Golem

Scenă din spectacolul Golem, de la Teatrul Naţional Iaşi

S-a luat drept sursă un mit care nu se poate rezuma într-un stil de joc sau într-un stil de spectacol. Această poveste  a trebuit tradusă în imagini cu care omul modern să se poată asocia.

Chiar dacă textul de bază, cel al lui Leivick, se raportează la estetica expresionistă, Alexander Hausvater a declarat că se gândește doar la momentul scrierii lui nu şi la înfăţişările pe care le poate lua mai târziu. Vedem povestea în forme diferite şi mai ales în formele tribale ale unei comunităţi închise, supuse cauzalităţii istorice, povestea intitulată Golem.  

Distribuția spectacolului Golem este alcătuită din: Doru Aftanasiu, Emil Coșeru, Petronela Grigorescu, Andreea Boboc, Cosmin Maxim,  Doina Deleanu, Daniel Busuioc, Dumitru Năstruşnicu, Ionuţ Cornilă, Irina Răduţu Codreanu, Horia Veriveş, Cosmin Panaite, Andrei Grigore Sava, Alina Mândru, Codrin Dănilă, Diana Roman, Radu Homiceanu și Ana Hegyi.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Foto credit: Teatrul Național Iași, spectacolul Golem

 

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.