Hamlet – o montare aproape cinematografică
https://www.ziarulmetropolis.ro/hamlet-o-montare-aproape-cinematografica/

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă joi, 20 februarie, ora 19:00, spectacolul „Hamlet” după William Shakespeare, în regia lui Radu-Alexandru Nica. Un Hamlet – rebel fără cauză, construit în jurul replicii cheie a prietenului său, Horaţio: „Vremurile şi-au ieşit din minţi”.

Un articol de Petre Ivan|14 februarie 2014

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă joi, 20 februarie, de la ora 19.00, spectacolul „Hamlet”, după William Shakespeare, în regia lui Radu-Alexandru Nica. Un Hamlet – rebel fără cauză, construit în jurul replicii cheie a prietenului său, Horațio: „Vremurile și-au ieșit din minți”.

Hamlet – capodopera prin excelenţă a geniului shakespearian – revine pe scena Teatrului Național din Sibiu într-o montare aproape cinematografică, cu accent pe construcţia actoricească, inovație și excentricitate.

„Am optat pentru o reîntoarcere parțială la textul clasic, chiar cu aerul, cu parfumul acela ușor vetust, iar interpretarea actoricească să funcționeze ca un contrapunct, tipul de joc să fie contemporan.”, declara regizorul Radu-Alexandru Nica la premiera spectacolului din 2008.

Producția Teatrului Național din Sibiu se compune din scene ce se succed rapid, pe mai multe planuri, transformându-se într-un puzzle teatral, în care spectatorul descoperă omul de astăzi, devorat de responsabilități care îl depășesc.

Hamlet

Noul Hamlet este un rebel fără cauză, construit în jurul replicii cheie a prietenului său, Horațio: „Vremurile și-au ieșit din minți”

Realitatea brutală îi dezvăluie adevăruri oribile: uciderea tatălui pentru a i se lua tronul, infidelitatea mamei sale şi căsătoria imediată cu asasinul soțului ei, precum și falsitatea viciatei curți regale, care acceptă toate aceste fapte monstruoase.

Creaţia tehnică, proiecțiile de film, animația computerizată și muzica electronică originală, însoțesc personajele și situațiile, accentuând concepţia regizorală actuală și curajoasă.

Hamlet

INFO: Hamlet, după W. Shakespeare

REGIA – Radu Alexandru Nica;

TRADUCEREA: Ion Vinea şi Rareş Moldovan;

SCENOGRAFIA: Dragoş Buhagiar;

COREGRAFIA: Florin Fieroiu; VIDEO: Daniel Gontz;

MUZICA ORIGINALĂ: Vlaicu Golcea;

DRAMATIZAREA: Oana Stoica şi Radu Alexandru Nica;

MAESTRU DE SCRIMĂ: Peter Habala;

LIGHT DESIGN: Dragoş Buhagiar şi Radu Alexandru Nica;

DISTRIBUŢIA: Ofelia Popii, Mariana Mihu, Codruţa Vasiu, Adrian Matioc, Adrian Neacşu, Cătălin Pătru, Vlad Robaş, Ciprian Scurtea, Pali Vecsei.

Spectacolul are o durată aproximativă de 1h 45minute, iar preţul unui bilet este de 15 lei

William Shakespeare (1564 – 1616) a dăruit scenei 37 de piese: 10 drame cu subiecte inspirate din istoria Angliei, 7 cu subiecte din istoria greco-romană, 5 așa-numite mari tragedii și 15 comedii.

Hamlet

Într-o perioadă de 21 de ani cât a scris, acesta reușește să aprofundeze sensurile şi expresiile unei game infinite de pasiuni omenești și să creeze un portofoliu imens şi memorabil de personaje.

Prin „Hamlet”, Shakespeare traduce într-o formă grandioasă și profundă contradicțiile omului, prin zguduitoarea criză morală a nobilului său erou.

Foto cu Hamlet şi Wiliam Shakespeare – tnrs.ro şi wikipedia

15
/11
/17

„Maestrul și Margareta” este una dintre cărțile mele de căpătâi, așadar am așteptat cu nerăbdare (și emoție) să văd spectacolul Bulgakov 17, oferit de Teatrul Național Târgu-Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”.

15
/11
/17

Spectacolul de dans contemporan DORIANse întoarce la Teatrul Odeon, pentru încă o reprezentație, pe 19 noiembrie, de la ora19:30, la Sala Studio. După această reprezentație, DORIAN continuă turneul național pe scena Teatrului Național din Tîrgu-Mureș, unde spectacolul este programat pe 27 noiembrie.

15
/11
/17

„Tinerețe fără bătrânețe: artiști și producători culturali români contemporani între 30 și 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

15
/11
/17

Într-o comedie romantică și total anapoda, cinci personaje din Bucureștiul interbelic își caută perechea ideală. Cu un umor delicat, actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki și Istvan Teglas revin în luna noiembrie, la ARCUB, într-o nouă reprezentație excepțională a spectacolului de teatru „Idolul și Ion Anapoda”, scrisă de George Mihail Zamfirescu și adaptată de regizoarea Mariana Cămărășan.

14
/11
/17

Anul 2018 începe cu o surpriză muzicală plină de magie, grație și energie debordantă. În 8 ianuarie, ora 19:00, Fundația Calea Victoriei organizează la Teatrul Național București Concertul Extraordinar de Anul Nou, avându-l de această dată invitat pe celebrul violonist elvețian Manrico Padovani.

14
/11
/17

CRONICĂ DE FILM La 30 de ani de la istoricul eveniment, Liviu Tofan, fost jurnalist la Radio Europa Liberă, reconstituie într-un documentar de televiziune revolta muncitorilor brașoveni din 15 noiembrie 1987, unul din cele mai importante și emoționante gesturi de demnitate colectivă din istoria recentă a României.

13
/11
/17

Liminal, festivalul pionier de artă, știință și tehnologie care a avut loc în București între 31 octombrie și 12 noiembrie, s-a încheiat duminică după-amiază. Instalații precum Mindcraft Battle, adică piramida care levitează cu puterea minții, sau Automated Poetry Machine, generatorul de poezii la intersecția dintre un telefon public și un bancomat, din cadrul festivalului au fost câteva din felurile în care Liminal a evidențiat nevoia de apropiere a publicului de intersecția dintre artă, știință și tehnologie.

13
/11
/17

An de an, Teatrul „Ioan Slavici” aduce în fața spectatorilor săi, cu prilejul Festivalului de Teatru Clasic de la Arad, poveştile clasice ale scenei, în montările unor regizori care au făcut istorie în teatrul românesc și nu numai.

13
/11
/17

Vineri, 17 noiembrie 2017, de la ora 19, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române din Bucureşti (Str. Eforie nr. 2) găzduieşte cea de-a 17-a ediţie a Cineclubului FILM, în cadrul căreia va fi proiectat, de pe peliculă (35mm), un alt titlu notabil al istoriei filmului românesc, FAUST XX (1966), o comedie SF purtând semnătura inconfundabilă a lui Ion Popescu Gopo.

13
/11
/17

Pe scurt, despre câteva filme româneşti din a doua jumătate a anului: „Breaking News”, „Capace”, „Aniversarea”, „Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor”, „Mariţa”. Şi, bineînţeles, neuitatul, în cel mai rău sens cu putinţă, „Octav”.