IDEO IDEIS #13. Ana Ularu, Andreea Bădală și Deliric vorbesc despre eșec
https://www.ziarulmetropolis.ro/ideo-ideis-13-ana-ularu-andreea-badala-si-deliric-vorbesc-despre-esec/

„Tu cât ai dat cu fail?”. IDEO IDEIS #13 vrea să-ţi schimbe perspectiva asupra eşecului. Ai crede că o fetiţă peltică ar putea ajunge vreodată prezentatoare de ştiri la un post de mare audienţă din România? Sau că unuia dintre muzicienii tăi preferaţi i-au trebuit 18 ani ca să ajungă să câştige din muzică?

Un articol de Petre Ivan|13 iulie 2018


IDEO IDEIS #13 lansează campania „Tu cât ai dat cu fail?”, care îți propune o schimbare de perspectivă asupra eșecului: o nereușită profesională sau personală este o șansă să te cunoști mai bine, să evoluezi în carieră și chiar să devii un om mai bun. În campanie s-au implicat personalități din domenii diferite, care într-un moment de sinceritate, și-au asumat public un eșec personal, pentru a le transmite liceenilor un mesaj important despre ce înseamnă perseverența.

„Sunt roluri pentru care am ajuns în ultima parte a selecției și le-am pierdut. Altele promise și retrase. Autoflagelări: „aș fi putut fi mai bună, nu am lucrat destul“. Înveți în timp să nu iei totul așa personal și să îți dai spațiul de a te îmbunătăți și de a înțelege că nimic nu îți aparține, nici un rol luat și făcut.” Ana Ularu, actriță

 „Am copilărit cu un soi de frică de eșec. Părea că toată lumea în jur povestea despre eșecurile altora ca și când viața lor fusese ratată. Prin eșec nu se termină totul. Se termină probabil ceva, ca să înceapă altceva. Fără eșec nu poți face schimbări majore, nu poți cunoaște și nu poți evolua. Am încercat să trec de la frica de eșec, care nu mă lăsa să încerc, la a vedea eșecul ca pe un moment de dezvoltare personală. Doar după un eșec major am reușit să renasc și să îmi găsesc niște resurse care nu știam că există în mine.” Andreea Bădală, designer, Murmur

„Mi-am făcut prima formație în ’93, am ajuns să trăiesc din asta în 2011. Poate că nu e un eșec, pentru că am reușit până la urmă. Dar e mama perseverenței.” Deliric

Este al treilea an consecutiv în care IDEO IDEIS alege o temă pe care o consideră constructivă pentru educația non-formală a participanților și care, prin campania de comunicare, poate depăși granițele festivalului în termeni de impact. În 2016 tema a fost empatia, în 2017 autonomia, iar anul acesta IDEO IDEIS vorbește despre perseverență.

„Am tradus perseverența prin rezistența la eșecuri, prin mobilizare și refuzul de a renunța. Cel mai adesea ne place să credem că oamenii pe care îi privim cu admirație au avut un traseu mai lin, că pentru ei lucrurile au fost poate mai puțin complicate. Că au avut noroc. Și totuși experiența ne-a învățat că cel mai probabil au integrat într-un mod constructiv obstacolele prin care au trecut și nu s-au blocat în eșecuri. Ori în adolescență fix astfel de informații te pot învăța să fii mai perseverent în a urmări lucrurile cu adevărat importante pentru tine.” echipa Ideo Ideis

Festivalul IDEO IDEIS#13 se întâmplă între 6 și 12 august la Alexandria.

Pentru mai multe informații:
www.ideoideis.ro
www.facebook.com/ideoideis/

IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate și, în același timp, un eveniment dedicat procesului de educație alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din țară și are rolul de a-i ajuta pe participanți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să capete încredere în ei înșiși și să interacționeze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală și profesională.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.