Ilegitim, de Adrian Sitaru, selectat la Festivalul de Film de la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/ilegitim-de-adrian-sitaru-selectat-la-festivalul-de-film-de-la-berlin/

Filmul „Ilegitim”, de Adrian Sitaru, a fost selectat în secţiunea „Forum” a Festivalului de la Berlin (11 – 21 februarie), unde pelicula regizorului român va avea premiera mondială.

Un articol de Petre Ivan|19 ianuarie 2016

Ilegitim” spune povestea a doi frați (Alina Grigore și Robi Urs) și iubirea lor ilegitimă, un tată medic (Adrian Titieni) și mai multe denunțuri. Familia din film este una în care limita dintre moral și legal nu a existat niciodată. Nici măcar în cazul unui avort.

Ilegitim este un film în care umorul și drama se îmbină într-o tragi-comedie despre iubire (conjugală, frățească, trupească), destrămare a relațiilor, despre alegeri pro sau contra viață, dar și despre cea a iubirii fizice între frați, un subiect tabu, subiect despre cailegitimre se discută foarte puțin, însă există cercetări de specialitate numeroase. – Adrian Sitaru.

Scenariul a fost scris de Alina Grigore și Adrian Sitaru, imaginea poartă semnătura lui Adrian Silișteanu și Alexandru Lorian Timoșca, montajul a fost realizat de Mircea Olteanu și Theo Lichtenberger, în timp ce de sunet s-au ocupat Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu, producător fiind Anamaria Antoci.

„Ilegitim” este cel de-al patrulea lungmetraj al lui Adrian Sitaru după „Pescuit sportiv” (2008), „Din dragoste cu cele mai bune intenții” (2011) și „Domestic” (2012), producții care au câștigat distincții importante la festivaluri prestigioase.

Regizorul semnează și câteva dintre cele mai premiate scurtmetraje românești: „Valuri” (2007),”Lord” (2009), „Colivia” (2010), „Chefu'” (2012), „Artă” (2014), „Excursie” (2014).

Secțiunea „Forum” a Festivalului Internațional de la Berlin prezintă anual o selecție de filme care pun accent pe avangardă, experiment, eseu sau reportaj politic sau pe descoperirea unor cinematografii încă necunoscute.

Foto: Ilegitim – facebook Sitaru

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

30
/12
/14

Ovidiu Iuliu Moldovan: ardeleanul greco-catolic cu privirea directă şi faţa neîmblânzită de zâmbet, sigur în gesturi, un om ce nu putea fi scos din ale lui, cu trăsături tipice zodiei Capricornului... Duritatea lui masculină era arma cu care confisca mintea oricărei femei.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.

29
/12
/14

O selecție de 14 dintre filmele premiate care au marcat ultimul an va fi proiectată la Cinema Studio din București, între 2 și 8 ianuarie 2015. Spectatorii vor avea ocazia să (re)vadă filme semnate de regizori ca Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel și Ethan Coen, David Cronenberg, Paolo Sorrentino, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

23
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Când resemnarea părea să fie singura cale de a încheia un an cinematografic românesc mediocru, apare - doar la HBO, nu și în săli - un documentar revigorant și (cu adevărat) emoționant, „Toto și surorile lui”, capabil să dărâme prejudecăți.

19
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Nimic nu părea să anunțe schimbarea de direcție. După ce a regizat două parodii reușite la filmele cu spioni și, în special, la seria cu James Bond și, ulterior, filmul de mega-succes „The Artist”, francezul Michel Hazanavicius se lansează în drama de război.