Ilona Brezoianu: „La Metropolis, intri într-o familie și mereu te întorci”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ilona-brezoianu-la-metropolis-intri-intr-o-familie-si-mereu-te-intorci-ca-acasa/

INTERVIU Ilona a jucat în două spectacole la Teatrul Metropolis, prima dată pe când era freelancer, „sau şomer, cum se mai spune”, precizează actriţa. E un loc special pentru ea, a funcţionat ca o trambulină. Între timp, Ilona a prins aripi, joacă în multe teatre din capitală şi mai e şi angajată, la Comedie. Iată cum a fost.

Un articol de Andrei Crăciun|6 mai 2019

Ilona Brezoianu, în ce spectacole ai jucat (și poate că încă mai joci) la Teatrul Metropolis din București? Și care e povestea fiecăruia dintre ele?
Am jucat în spectacolul „10 pentru New York” și încă mai joc în „Peretele” , ambele scrise și regizate de Lia Bugnar. Spectacolul „10 pentru New York”, care momentan nu se mai joacă, a fost scris special pentru 10 tineri, care au participat la casting, unde criteriul principal a fost acela de a nu fi angajați într-un teatru de stat. Pe atunci și eu eram freelancer – sau șomer, cum se mai spune. Ideea acestui proiect a fost una extrem de nobilă, având în vedere lipsa posturilor din teatrele de stat. Așadar, eram 10 actori care ne câștigam existența strict din colaborări, iar spectacolul ăsta a fost o gura de aer proaspăt. Iar în „Peretele”, am intrat acum vreo 3 ani, pentru a fi dublura Nataliei Călin, și asa am rămas, în familie.

Ilona Brezoianu, în „10 pentru New York”, în regia Liei Bugnar

Ce a însemnat în cariera dumitale Teatrul Metropolis? Poate funcționa acesta ca o trambulină pentru foarte tinerii noștri actori, cum ai fost și dumneata până de curând (dacă nu cumva încă mai ești)?
Sigur că poate funcționa ca o trambulină pentru actorii tineri. Vorbim aici și de una profesională, dar și de una financiară. E nevoie de astfel de teatre pentru a-și găsi locul și cei pentru care teatrele de stat au
închis ușile. La Metropolis, intri într-o familie și mereu te întorci, ca acasă.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?
Mie în primul rând, la Metropolis, mi se par speciale sălile. Sunt calde, primitoare, confortabile. La fel este și publicul. Simți bucuria lor și plăcerea cu care vin la acest teatru știind că sunt spectacole foarte bune. Locul are o energie aparte. Pe care o simt și actorii, dar și spectatorii.

Ca spectator, ai umblat pe la Metropolis? Ai văzut ceva ce ți-a plăcut pentru totdeauna?
Am umblat, da, și ca spectator. Și așa am ajuns să îmi dau seama ce simte publicul atunci când vine aici. Și este fix așa cum am spus mai sus.

Spune-mi cele mai frumoase și mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis?
Păi, evident că cele mai amuzante sunt cele de la „Peretele”. Nu există una anume. La fiecare spectacol se întâmplă câte ceva. Noi tot timpul plecăm de acolo bine dispuși.

Povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis.
Nu prea sunt eu cu povețele, dar le-aș ura mult succes să prindă aripi într-un loc unde cu siguranță își vor dori să revină cât mai des.

„Peretele” (regia: Lia Bignar), la Teatrul Metropolis

Mie în primul rând, la Metropolis, mi se par speciale sălile. Sunt calde, primitoare, confortabile. La fel este și publicul. Simți bucuria lor și plăcerea cu care vin la acest teatru știind că sunt spectacole foarte bune. Locul are o energie aparte. Pe care o simt și actorii, dar și spectatorii. (Ilona Brezoianu, actriță)

Foto: Eduard Enache, Mihai Georgiadi, Călin Beșliu

31
/03
/16

Gheorghe Ifrim crede că un actor bun poate juca și divertisment, la televiziune, și roluri consistente în teatru. La Metropolis, îl puteți vedea în spectacolul „O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre deschise spre Nord”, în regia lui Mihai Constantin.

29
/03
/16

„Cahiers du Cinema” caută inovaţia, sinceritatea, un cinema liber, care nu manipulează. Suntem împotriva unui cinema prea serios, după rețetă, care răspunde aşteptărilor festivalurilor – afirmă, într-un interviu în exclusivitate pentru Ziarul Metropolis, Joachim Lepastier, critic de la celebra revistă franceză. Regizorul român favorit – Corneliu Porumboiu. 

25
/03
/16

A condus Teatrul de Artă Deva, a fost lector la Universitatea  „Lucian Blaga” din Sibiu şi prim regizor la Teatrul National „Radu Stanca” din Sibiu. În prezent este managerul Teatrului “Tony Bulandra” din Târgovişte şi conferenţiar universitar la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj Napoca. Mc. Ranin este cunoscut pe toate continentele, de unde aduce artişti din aproape toate culturile şi religiile, în consacratul Festival „Babel”, ce are loc în fiecare an între 1 și 12 iunie.

23
/03
/16

Teofia Juravle citeşte cu ochi proaspăt realitatea urbană sau rurală, identitatea naţională, apoi le transpune în tablourile sale. A expus ceva timp în ţară, apoi în străinătate şi a avut succes. Săptămâna trecută, pe o stradă în spatele Teatrului Metropolis, într-un spaţiu original numit “Gallery”, a avut loc vernisajul expoziţiei sale de pictură pe sticlă, “Identitate”, care va putea fi vizionată până în 28 martie.

17
/03
/16

Ministrul Culturii Vlad Alexandrescu este unul dintre cei mai activi miniştri din Cabinetul Dacian Cioloş. Fost ambasador în Luxemburg, nepot al marelui om de litere Tudor Vianu, profesor universitar consacrat, doctor la Paris  cu o lucrare asupra căreia nu planează suspiciuni de plagiat. Ce caută acest om în Guvernul României?

14
/03
/16

A absolvit facultatea de teatru la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, București, clasa Ion Cojar - Adrian Titieni şi un masterat de actorie la clasa profesorilor Gelu Colceag - Tania Filip, în 2011.  Sabina Brânduşe a participat la numerose proiecte de televiziune și scurtmetraje. Debutul cinematografic și l-a făcut cu pelicula "California Dreamin' ", premiat la Cannes în 2007.

03
/03
/16

Sorin are poze. Și cărți poștale, și acțiuni, și obligațiuni, și certificate de vaccinare, și monede, și insigne. Sorin este colecționar, încă de la 14 ani, și poate umple o oră și jumătate de interviu vorbind despre pasiunile sale. Asta dacă se grăbește…

25
/02
/16

De 20 de ani, Marcelo Cobzariu este actorul Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti unde poate fi văzut în spectacolele: „Butoiul cu pulbere” „Furtuna” „Revizorul” „Scrisoarea” „Vizita bătrânei doamne”. La Teatrul Metropolis joacă în comediile: “O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” de Edvard Radzinski, în regia lui Mihai Constantin şi “Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor.