Marcelo-S Cobzariu: „Joc cu credinţă, indiferent ce rol am”
https://www.ziarulmetropolis.ro/marcelo-s-cobzariu-joc-cu-credinta-indiferent-ce-rol-am/

De 20 de ani, Marcelo Cobzariu este actorul Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti unde poate fi văzut în spectacolele: „Butoiul cu pulbere” „Furtuna” „Revizorul” „Scrisoarea” „Vizita bătrânei doamne”. La Teatrul Metropolis joacă în comediile: “O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” de Edvard Radzinski, în regia lui Mihai Constantin şi “Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor.

Un articol de Monica Andrei|25 februarie 2016

Monica Andrei: O farsă despre o dragoste la prima scrisoare, cu o femeie, o muşcată şi trei escroci sentimentali. De ce crezi tu că trebuie să vină publicul să vadă spectacolul cu piesa “O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” de Edvard Radzinski, în regia lui Mihai Constantin?

Marcelo-S Cobzariu: În primul rând pentru povestea în sine. Deşi este un text scris de ceva vreme, tema este actuală. Pe altă parte, este montată de Mihai Constantin, un actor prin venele căruia nu curge sânge, ci teatru. Ne-am cunoscut când am jucat împreună în “Revizorul” în regia lui Felix Alexa, la Teatrul Naţional, spectacol care se joacă şi acum. Comedia trebuie văzută şi pentru actorii din distribuţie: Irina Movilă, Răzvan Vasilescu/Ionel Mihăilescu, Gheorghe Ifrim, Gabriel Spahiu. Sunt actori cu care m-am intersectat de-a lungul timpului în diverse proiecte din teatru, film, televiziune. De această dată jucăm pe scena din sala nouă o Teatrului “Metropolis”, loc în care mă simt foarte bine. Cu George Ivaşcu, de asemenea, am jucat de-a lungul timpului, pe care-l felicit pentru munca extraordinară pe care o depune în slujba teatrului. Tot în acest teatru mai joc în spectacolul cu piesa “Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor, o comedie unde îi am parteneri pe Eugen Cristea, Marius Gâlea, Dragoş Ionescu, Anca Ţurcaşiu, Adela Popescu, oameni dragi mie, cu care am mai colaborat.

De ce crezi că te-au distribuit regizorii în aceste roluri?

Părerea mea este că m-au distribuit pentru că a fost nevoie de mine, în acel moment pentru acel rol. Mi-am respectat întotdeauna personajele, am încercat să le înţeleg şi să le dau viaţă.

Pe cine respecţi în teatru?

În primul rând trebuie să te respecţi pe tine făcându-ţi meseria cu credinţă. Te respecţi pe tine îl respecţi pe celălalt. Trebuie să-ţi respecţi colegii, să-ţi faci meseria cât mai bine. Jucând cu credinţă indiferent ce rol ai, publicul va merge cu tine, te va iubi şi te va respecta. Făcând acest lucru vei da dovadă de respect faţă de publicul tău căruia îi este închinată de fapt, toată munca noastră.

Când intri în scenă simţi când publicul nu este cu tine?

Nu este vorba de a fi cu tine ci de a fi cu personajul interpretat de tine. Pentru două ore publicul intră în povestea propriu-zisă, devine el personaj, este “furat” de poveste şi atunci participă, se implică. Este important ca tu să-i transmiţi energia, intenţia, ce vrei să faci acolo, în rolul tău. În spectacolul cu piesa “O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” joc trei roluri. Este important să se schimbe ceva în tine cu fiecare personaj în parte.

Mihai Constantin semnează regia spectacolului. Cum aţi lucrat?

Excepţional. Am învăţat enorm din istoria de culise a spectacolului. E calm, relaxat, deschis, comunicativ. Ştie cum să lucreze cu actorul, să-l introducă în atmosferă, să-l ducă spre personaj. Are o manieră interesantă de a-ţi spune unde este bine şi unde ai greşit, unde nu merge. Este actor, joacă în marile teatre bucureştene, face regie, este şi profesor, are clase de studenţi. Extrem de talentat.

În final, Aelita rămâne cu muşcata ei nu cu un bărbat. De ce? 

Este vorba despre proiecţiile imaginare pe care le face, de idealul masculin pe care îl are şi nu coincide cu ce oferă realitatea. Rămâne prizoniera viselor ei. Monologul din final al Irinei Movilă spune totul despre viaţă şi dragoste. Iată, încă un motiv pentru care merită văzut spectacolul!

 
FOTO: Simion Buia

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

22
/12
/23

Oana Predescu, actrița Teatrului Excelsior din București, vorbește despre joacă, muzică și uitare, despre fascinație și anxietate, într-un interviu sub formă de alfabet.