În era lui fast forward
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-era-lui-fast-forward/

În era internetului şi a vieţii trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capşa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generaţie. O combinaţie echilibrată de umor şi înţelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoşător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

Un articol de Amii Tudorache|14 martie 2017

Textul are un aer fresh, tinerețea lui Bogdan punându-și amprenta atât asupra dialogului cât și asupra desfașurării acțiunii. Plasat într-un viitor îndepărtat sau în prezentul de mâine, TimeAholics pare strigătul unui tânăr către alți tineri – o rugăminte – să ne trezim și, așa cum spune și Mihaela (Iulia Samson), să ne trăim timpul “fără să ne pară rău de fiecare lucru și nu <cu> sau <fără> sens așa cum zic oamenii ăștia în costume.”

De la Bogdan (Ovidiu Ușvat), pasionat de voluntariat și apărător înfocat al cauzelor în care crede, până la Dragoș (Dan Clucinschi), captiv în rigoarea programului lui de o rigurozitate exagerată și până la Mihaela (Iulia Samson), pentru care timpul însuși e o joacă, TimeAholics dezvăluie publicului o serie de personaje tangibile, ușor de recunoscut în viața de zi cu zi. 

Îndrumate de vocea caldă a prezentatoarei (Lavinia Șandru / Andreea Șovan) personajele își spun poveștile pe rând, intensitatea disperării lor pentru a avea mai mult timp crescând pe parcurs. Aflați într-un platou de televiziune, spectatorii iau parte la reality show-ul ce se desfășoară sub privirile lor.

Spectacolul ne dă ocazia să privim față în față drama generației noastre: lipsa de timp.Un sales show dus la extrem, care dezvăluie în final gesturile imprevizibile la care pot recurge cei dependenți de timp și natura reală a “pachetelor de timp”- care nu există. Ele sunt o iluzie, ce ne dă voie să visăm la rezolvarea externă a maratonului pe care am ajuns să îl numim rutină. 

Un must have pentru tânăra generație și nu numai, textul lui Bogdan Capșa, în regia Ancăi Ciuclaru, jucat la Teatrul Excelsior, este în final un wake up call, un semn de exclamare ce redă într-o oarecare măsură chiar titlul concursului  câștigat de Bogdan Capșa în 2016 – “New Drama”. 

DISTRIBUȚIE: 

Saleswomen – Lavinia Șandru / Andreea Șovan

Bogdan – Ovidiu Ușvat

Dragoș / Alex – Dan Clucinschi

Ghiță – Marian Rădulescu

Domnul Timpureanu – Robert Robert Emanuel

Mihaela – Iulia Samson

Alexandra – Andreea Șovan / Oana Tofan

Regia și scenografia: Anca Ciuclaru

Grafica: Florin Bărăscu

Video & sound design: Cristian Niculescu, Luca Achim

Make-ul: Andra Maria

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.