În grădinile de orhidee ale lui Jim Thompson
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-gradinile-de-orhidee-ale-lui-jim-thompson/

CĂLĂTORII CU GÂNDUL ÎN TIMPUL PANDEMIEI O clipă oprită în timp. O după-amiază obişnuită într-un final de iulie, la Bangkok. E teribil de cald, dar în grădinile luxuriante de la celebra casă a lui Jim Thompson e o răcoare plăcută.

Un articol de Monica Andronescu|13 aprilie 2020

Jim Thompson e un personaj extrem de interesant, iar dispariția lui misterioasă face ca această locuință a lui, aflată într-un cartier din Bangkok, pe malul unui superb klong – unul din canalele misterioase ale orașului – să fie un permanent punct de atracție. Jim Thompson este americanul carismatic, provenind dintr-o familie bogată, fost arhitect, agent al serviciilor secrete, colecționar, om de afaceri, care a dispărut misterios într-o vizită în Malaezia în anul 1967. El e cel care a revitalizat industria țesăturilor de mătase în Thailanda…

Casa lui e azi un loc oprit în timp și e, mai mult decât un muzeu, e o stare de spirit. Bazinul cu pești colorați, pe malul căruia poți să bei o cafea și să admiri plantele, grădinile luxuriante cu orhidee, obiectele pe care el le-a colecționat. Glasul molatic al tinerei care este ghid și care vorbește o engleză cântată cu accent thailandez, parfumul de altă lume, sentimentul că timpul s-a oprit în loc acolo și că ai vrea să rămâi pentru totdeauna în grădina cu orhidee, parfum de cafea și povești despre mătase…

30
/01
/23

Institutul Cultural Român (ICR) anunță relansarea Programului de finanțare și parteneriate culturale Cantemir, destinat proiectelor din mediul internațional. În cadrul acestui program, derulat anterior în perioada 2006-2012 și reluat în 2023 cu unele modificări, ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans). Evenimentele asociate proiectelor finanțate vor fi organizate exclusiv în afara țării.

27
/01
/23

„Pour moi, peindre c'est la vie, la vraie vie, ma vie” („Pentru mine, a picta este viața, viața adevărată, viața mea”). Iată ce scrie pe piatra lui funerară din Cimitirul Montmartre.

27
/01
/23

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București organizează Conferința națională „Actualitatea dramaturgiei lui Matei Vișniec în contextul cercetării artistice interdisciplinare”, duminică - 29 ianuarie, ora 14, Sala „Ileana Berlogea” - UNATC.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Pe 31 ianuarie, ora 19:00 la Teatrul Metropolis, Sala Olga Tudorache, are loc premiera oficială cu „Cock” de Mike Bartlett, un spectacol al Teatrului Stela Popescu în regia lui Tony Adam şi scenografia Mădălinei Mihai. În distribuţie: Tudor Cucu Dumitrescu, Cristian Neacșu, Ioana Niculae, Cătălin Frăsinescu.

26
/01
/23

Institutul de Istorie a Religiilor al Academiei Române și Muzeul Național al Literaturii Române vă invită la expoziția „Manuscrisele inedite ale lui Mircea Eliade din patrimoniul Institutului de Istorie a Religiilor al Academiei Române”.

26
/01
/23

Teatrul Odeon prezintă în Sala Studio prima premieră a anului 2023, primul spectacol din cele două proiecte câștigătoare ale concursului Tineri regizori, texte contemporane, ediția 2022, „O casă deschisă” de Will Eno.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.