În #OrasulNexT Discoteca strălucește! The Disco Shines câștigă Trofeul NexT 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-orasulnext-discoteca-straluceste-the-disco-shines-castiga-trofeul-next-2017/

Luni, 26 iunie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului, a avut loc gala de decernare a premiilor celei de-a 11-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film NexT, prezentată de Yvonne Irimescu, directorul NexT, împreună cu Oana Ghera care, alături de Massimiliano Nardulli, semnează anul acesta selecţia festivalului.

Un articol de Liliana Matei|27 iunie 2017

Trofeul NexT 2017 a revenit filmului The Disco Shines | Discoteca strălucește, o coproducție Turcia – Spania, semnată de regizorul Chema García Ibarra care surprinde povestea a cinci tineri fără locuri de muncă sau orice altceva de făcut. „Protagoniștii filmului sunt văzuți făcând ceea ce tinerii au făcut dintotdeauna: distrându-se, făcându-și propria petrecere, cu un spectacol de lumini improvizat, niște băutură ieftină și o sticlă de suc. Fundalul personajelor este marcat de semnele revoltelor politice trecute și actuale, pe care aceștia le acceptă printr-o combinație de indiferență și dispreț, în încercarea lor de a se distra, într-un film al cărui aspect estetic brut este în deplină contradicție cu talentul extraordinar cu care a fost realizat, găsind puncte neortodoxe de intrare în fiecare scenă” potrivit juriului. Premiul constă în 2000 de Euro oferiţi de Institutul Cultural Român și 2000 de euro în servicii digitale și de laborator, oferiți de CineLab România.

Chema García Ibarra este premiat pentru a doua oară la NexT, prima dată a luat Premiul „Cristian Nemescu” pentru cea mai bună regie, în 2013, pentru filmul Misterio | Mister.

Anul acesta Premiul ‘Cristian Nemescu’ pentru cea mai bună regie, în valoare de 1000 de euro oferiți de Uniunea Cineaștilor din România, a fost acordat lui Ico Costa pentru scurtmetrajul Nyo Wveta Nafta care „reușește să evoce clasica piesă a cinemaului African, filmul lui Djibril Diop, Touki Bouki, în timp ce dezvoltă o viziune vernaculară proprie” conform motivației juriului.

Premiul „Andrei Toncu” pentru cel mai bun sound-design, și el în valoare de 1000 de euro oferiţi tot de Uniunea Cineaștilor, i-a fost acordat sound-designerului Hans Appelqvist pentru filmul suedez The Burden | Povara regizat de Niki Lindroth Von Bahr. „Auzim melodii simple cu armonii frumoase, surprinzătoare, cu orchestrații neașteptate, care se potrivesc cu personajele foarte bine. […] Designul sunetului este foarte bine amestecat cu muzica, devenind aproape o parte din melodie, iar secțiunea finală aduce niște dueturi frumoase, original orchestrate, ce creează împreună o experiență auditivă excelentă, foarte sensibilă, amuzantă și inedită” se spune despre coloana sonoră a acestui scurtmetraj în motivația juriul celei de-a 11-a ediții a ferstivalului.

Juriul compus din Dina Iordanova (critic de film, Bulgaria/Marea Britanie), Cristi Iftime (regizor de film al cărui debut în lungmetraj va avea premiera în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Karlovy Vary), Codrin Lazăr (muzician, compozitor, câștigător al Premiului Gopo 2017 pentru cea mai bună muzică originală, alături de Sorin Romanescu, pentru filmul Câini), John Canciani (director al Winterthur Film Festival) și Nick Pinkerton (critic de film, membru al New York Film Critics Circle și colaborator al unor publicații precum Sight&Sound, ArtForum sau Village Voice) a acordat anul acesta și două mențiuni speciale pentru scurtmetrajele: Our Friend the Moon | Prietena noastră Luna semnat de Velasco Broca și Sadhu in Bombay | Sadhu în Bombay regizat de Kabir Mehta.

„Hilar și complet înspăimântător, în egală măsură” filmul Prima noapte | First Night semnat de Andrei Tănase a fost declarant anul acesta Cel mai bun scurtmetraj românesc. Potrivit juriului filmul “disecă experiența trezirii sexuale, ajutat de ochiul pasionat al regizorului său pentru detalii și de punerea în scenă a unei distribuții spectaculoase, adunând împreună mai multe transformări emoționale și schițând rapid un portret stânjenitor al inocenței pierdute.” Premiul este în valoare de 1000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român și 1000 de euro constând în servicii de post-producție DI, oferiți de Abis Studio.

Așa cum v-am obișnuit deja, la fiecare ediție a Festivalului Internațional de Film NexT, publicul votează cel mai bun film din ambele secțiuni competiționale. Anul acesta locuitorii din #OrasulNexT au decis că Premiul Publicului pentru film străin merge la Red Light | Lumină roșie (regia Toma Waszarow, Bulgaria) iar Premiul publicului pentru film românesc îi revine scurtmetrajului regizat de Ana Maria Comănescu – Pipa, sexul și omleta | Sex, pipe and omelette, ambele constând în câte 500 de euro oferiți de Societatea Culturală NexT.

Cele patru trofee NexT au fost modelate de artistul Titi Ciocan şi pictate de Lea Rasovszky.

Festivalul Internaţional de Film NexT a fost înfiinţat în 2006 în memoria regizorului Cristian Nemescu și a sound designerului şi compozitorului Andrei Toncu şi este organizat de Societatea Culturală NexT. Ediția de anul acesta, cea de-a 11-a, s-a desfășurat între 22 și 26 iunie la Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvira Popescu, Institutul Cultural Român, CINETic, Grădina Botanică, Parcul Tineretului și cinci cartiere bucureștene: Bucureștii Noi, Giulești, Pantelimon, Floreasca și Drumul Taberei și a adus publicului, în premieră anul acesta, proiecții în aer liber, unele dintre ele chiar în cartiere, în preajma unor cinematografe care acum sunt închise.

 

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.