În parc, teatrul are o altă însemnătate
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-parc-teatrul-are-o-alta-insemnatate/

Crâmpeie din istoria României desfăşurate pe o bancă. Este un titlu plictisitor care are legătură doar cu una dintre temele comediei „În Parc“, spectacol care s-ar putea încadra uşor în programul Școala Altfel. E o lecţie de istorie cuprinzătoare, la care sunt invitaţi elevi de toate vârstele.

Un articol de Judy Florescu|24 aprilie 2014

În timp ce o așteaptă în parc, Eminescu o cheamă pe Veronica prin versuri. Regele Ferdinand se află într-o întâlnire discretă cu sfătuitoarea sa, Mița Biciclista, care îl ajută să ia decizii importante cum ar fi intrarea în război. À la guerrre! À la guerre, Maiestate! Da cu cine? Cum cu cine? Cu oricine!

O studentă proaspăt scăpată de la servici crede că poate găsi marea iubire oriunde, inclusiv la un necunoscut, binecunoscut criminal în serie al anilor ’70, pe când comunismul era în floare, iar accesul la informație era interzis.

Nu se scrie în presă ca să nu se sperie lumea.

Telefoanele sunt cele mai ocupate creaturi electronice ale zilelor noastre. Când nu sună, primesc mesaje și, concomintent, mailuri sau poze sau like-uri pe facebook. Aceste telefoane n-ar trăi dacă nu ar fi utilizatorii lor conștiincioși și perseverenți. Dacă lumea modernă a început să angajeze oameni care să stea pe Facebook, atunci în viitorul apropiat folosirea telefonului mobil ar trebui să devină un loc de muncă stabil.

Deși construit cu tehnologia minimă a singurului cafe-teatru din București, la care se adaugă fundal sonor de deschizătoare de bere și farfurii zăngăninde, plus elemente olfactive cum ar fi fum sau mâncărică aburind, spectacolul ,,În parc” s-ar preta negreșit unui spațiu de teatru convențional.

Un spectacol, patru piese

Vedem practic patru piese de teatru toate bine segmentate într-un ceas și, în afară de situațiile care ne stârnesc râsul, suntem părtași la faptele unor oameni care au influențat viețile generațiilor străvechi, oameni despre care aflăm din manuale de gimnaziu sau de pe google.

Regizorul a gândit cele patru roluri feminine, se pare, pentru a fi jucate de două actrițe: Rodica Lazăr și Ana Ularu, păstrând rolurile masculine exclusiv actorului Istvan Teglas.

înparc_foto Adi Bulboaca

Să datorăm acest fapt invaziei de actrițe de pe scenele românești și lipsei partenerilor lor? Sau poate spectacolul este destinat unui singur actor complex cu două partenere cu stiluri de joc total diferite: una este foarte teatrală, pune accentul pe tonul vocii și pe gesticulația amplă; cealaltă este filmică – mizează pe expresia facială (lucruri pe care îl observi ușor dacă stai la o masă din primele rânduri) și pe conturarea lineară a personajelor.

Probabil regizorul și-a dorit diversitate, culoare și competitivitate prin distribuirea a două actrițe în rolurile principale ale acestui spectacol. De ce a construit Radu Iacoban un spectacol numai din personaje principale și dacă aceste opt personaje sunt de asemenea principale în propriile lor vieți, vom afla vizionând comedia „În Parc” la Godot Cafe-Teatru.

Foto: Adi Bulboacă



07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.