Încep Zilele Femeii Cineast 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/incep-zilele-femeii-cineast-2015/

Zilele Femeii Cineast, un eveniment realizat anul acesta în colaborare cu Ambasada Belgiei şi Uniunea Cineaştilor din România, va avea loc în perioada 6-8 martie, la Cinema Studio, în Bucureşti,.

Un articol de Petre Ivan|5 martie 2015

Zilele Femeii Cineast / Invitata specială este Caroline Strubbe (Belgia), regizoarea filmelor Lost Persons Area (premiat laFestivalul Filmului de la Cannes in anul 2009) și I Am The Same, I’m Another, care sunt programate sâmbătă, 7 martie 2015, orele 18.00 și 20.00, la Cinema Studio, în prezența realizatoarei.

Duminică, 8 martie, de la ora 18.00, este programata la Cinema Studio o selecție de filme de scurtmetraj premiate ale Generatiei de maine, realizate de studentele de la UNATC, program urmat de o secțiune de întrebări și răspunsuri. Intenția organizaorilor este ca din 2016 acest program să devină competitiv, iar premiul să reprezinte un suport important pentru debutul în lungmetraj al câștigătoarei.Zilele Femeii Cineast

Zilele Femeii Cineast intentionează să atragă atenția marelui public asupra calității, abordării subiectelor și unicitatății filmelor realizate de regizori femei.

Filmul, în România şi nu numai, este deseori perceput drept o artă preponderent abordată de bărbaţi. În România, conform datelor disponibile în Registrul Cinematografiei, doar 7 regizoare au realizat lungmetraje de ficțiune în ultimii 20 ani, iar ponderea în totalul producţiilor de film din ultimii 20 ani este de circa 6%.

Acestă manifestare apare într-un moment în care la nivel european se înregistrează o preocupare pentru egalitatea de şanse şi prin ea se dorește promovarea unei viziuni suplimentare feminine în peisajul cinematografic românesc. Viziunea artistică a femeilor regizoare reprezintă o altă percepţie a lumii, fără de care arta ar fi mai săracă.

Foto: Zilele Femeii Cineast, Lost Persons Area – cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.