Indiile galante și Troienele revin pe scena Operei la cererea publicului
https://www.ziarulmetropolis.ro/indiile-galante-si-troienele-revin-pe-scena-operei-la-cererea-publicului/

Indiile galante, de Jean Philippe Rameau şi Troienele după Euripide, ambele spectacole în regia maestrului Andrei Șerban, au fost programate în luna februarie. Astfel, datorită numărului mare de solicitări din partea publicului, duminică, 24 februarie 2013, de la  ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi, va avea loc spectacolul Les Indes galantes, de Jean Philippe Rameau, sub […]

Un articol de Andrada Văsii|4 februarie 2013

Indiile galante, de Jean Philippe Rameau și Troienele după Euripide, ambele spectacole în regia maestrului Andrei Șerban, au fost programate în luna februarie.

Astfel, datorită numărului mare de solicitări din partea publicului, duminică, 24 februarie 2013, de la  ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc spectacolul Les Indes galantes, de Jean Philippe Rameau, sub bagheta dirijorului Gabriel Bebeșelea.

Biletele s-au epuizat, însă se pun la dispoziție 30 de bilete fără loc la preț redus, 10 lei biletul.

Opera balet a avut premiera în luna noiembrie a anului trecut, iar toate cele 6 reprezentații de până acum s-au jucat cu casa închisă.

Din distribuție fac parte:

PROLOGUE

HÉBÉ – CRISTINA GRIGORAȘ

BELLONE – LUCIAN DOLHĂSCU

L`AMOUR – ANDREEA CHINEZ

LES INCAS DU PÉROU

HUASCAR – OCTAVIAN DUMITRU

PHANI – ALICE TODICĂ

DON CARLOS – ADRIAN IONESCU

LE TURC GÉNÉREUX

OSMAN – DANIEL MATEIANU

ÉMILIE – MIHAELA GRĂJDEANU

VALÉRE – ANDREI FERMEȘANU

LES FLEURS

TACMAS – ALEXANDRU SAVIN

ZAÏRE, FATIME – CRISTINA  GRIGORAȘ

LES SAUVAGES

ADARIO – JEAN-KRISTOF BOUTON

DAMON – ALEXANDRU SAVIN

DON ALVAR – MIHAIL FRUNZĂ

ZIMA – LĂCRĂMIOARA MARIA HRUBARU-ROATĂ

Spectacolul Troienele, după Euripideva avea loc marți, 19 februarie 2013, de la ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Național Iași, iar biletele s-au pus în vânzare la prețul unic de 40 de lei.

Dintre toate montările Trilogia antică ocupă un loc aparte. Troienele reprezintă cel mai elocvent fragment al acestei capodopere compusă în colaborare cu Liz Swados cu aproape 40 de ani în urmă.
Spectacolul este dedicat memoriei lui Ellen Stewart, fondatoarea teatrului La Mama din New York, acolo unde a fost creat inițial.

Compozitor – Liz Swados (S.U.A.), regizor secund – Daniela Dima, costume – Doina Levintza, orchestrație și îndrumare muzicală – Lucian Maxim.

Spectacolul este interzis persoanelor sub 18 ani.

Din distribuție fac parte:

Hecuba — SIMONA TITIEANU

Cassandra — ANDREEA CHINEZ

Andromaca — MARINELA  NICOLA

Elena — ANA MARIA DONOSE MARCOVICI

Achil e— JEAN  KRISTOF  BOUTON

Menelaus — OCTAVIAN  DUMITRU

Astianax — GEORGE  MARCU

Urs — VICTOR  ZAHARIA

Soldat  bun — ANDREI  FERMEȘANU

Ursitoare — DANIELA  BURLACU, MARINELA  NICOLA

Voce  Poluxena — ANGELICA  MECU  SOLOMON, ALICE TODICĂ

Atena — DANA CIOCAN

Vestale— OURA  CHIHIRO, KOTOMI  HOSHINO, MIZUKA  SUZUKI, CHIKA  MATSUMURA

Poluxena — NATSUKO  OSHIMA

Stegar i— EDUARD  SVEATCHEVICI, TUDOR  FLORENȚA

Dansatoare  pe  pantă— MIZUKA  SUZUKI

Soldați — ANDREI APREOTESEI, ALEXANDRU SAVIN

 

 

 

 

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.

30
/10
/23

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experiențelor negative ale Mariei Teodora și a colaboratoarei Iris Danciu