Ingeri in America: spectacolul lui Victor Ioan Frunză revine la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/ingeri-in-america-spectacolul-lui-victor-ioan-frunza-revine-la-teatrul-metropolis/

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul „Îngeri în America“, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Un articol de Corina Vladov|14 octombrie 2013

Teatrul Metropolis din Bucureşti reia spectacolul Ingeri in America, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, marţi, 15 octombrie, de la ora 18.00.

Nu e doar o piesă despre tematica gay, ci poate fi şi o piesă religioasă, iar directorul de scenă Victor Ioan Frunză a reliefat acest lucru în spectacolul lui, în care joacă, printre alţii, George Ivaşcu, Virginia Mirea şi George Costin.

„Supranaturalul poate fi întâlnit acolo unde nu credem că ar putea să existe“, spunea Victor Ioan Frunză, arătând că unii oameni care se bat în piept şi spun că există îngeri, de fapt nu au ochi să îi vadă, iar cei marginalizaţi de societate îi găsesc mai uşor şi mai repede în viaţa lor.

Piesa lui Tony Kushner, Ingeri in America, are structura unei tragedii care îşi ia uneori forţa chiar din râsul trist al personajelor care îşi ironizează drama. Un text bun, o poveste puternică şi o temă nesfârşită: dragostea.

Piesa vorbeşte despre credinţă, despre iubire şi despre acceptare, într-un moment în care izbucnise o boală necruţătoare: SIDA. Acţiunea debutează în 1985 şi se încheie în 1990.

ingeri in america

Virginia Mirea şi George Costin, într-o scenă din spectacolul Ingeri in America

Victor Ioan Frunză a alcătuit foarte atent distribuţia, după castinguri în care a văzut aproape 500 de actori. Au rămas pe afiş Adrian Nicolae, Nicoleta Hâncu, Cristian Răduţă Bobic, George Costin, George Ivaşcu şi Virginia Mirea.

Dacă la premieră spectacolul Ingeri in America s-a jucat în două seri consecutive, de data aceasta, cele două piese ale dipticului scris de Tony Kushner vor fi jucate într-o singură seară. Creatorii au regândit spectacolul și au modificat anumite scene, astfel încât acest hit al dramaturgiei americane din secolul XXI poate fi jucat în doar o singură reprezentație.

George Costin: „Piesa Ingeri in America este o operă de artă“

Actorul George Costin spune că Ingeri in America este considerat, pe bună dreptate, unul dintre cele mai importante texte dramatice ale secolului al XX-lea, din dramaturgia americană. „De curând mă uitam pe National Geographic la un documentar despre anii ’80, unii dintre cei mai interesanți ani – un punct de cotitură în cultura civilizației euro-atlantice. S-au întâmplat cele mai spectaculoase schimbări la nivel social, politic, religios. Această piesă surprinde acest moment, într-un mod excepțional.

Citiţi şi: George Costin, actor: „Cea mai mare greutate este să nu scazi sub un anumit standard“

Sunt anii în care se pregătea căderea comunismului, în care lumea se reconfigura și, odată cu lumea, oamenii, problemele lor. E un text care vorbește despre prietenie, despre credință, despre sexualitate; despre niște lucruri atât de omenești, într-un mod atât de omenesc, încât nu poate să nu te miște. E o capodoperă a dramaturgiei.

Acum, cât de bine am reușit noi s-o facem, poate să decidă oricine. Însă, dincolo de asta, textul este o operă de artă și noi încercăm să-l spunem, cât mai bine putem noi.“

Câteva imagini din spectacolul Ingeri in America, de la Teatrul Metropolis din Bucureşti

INFO

Teatrul Metropolis, Bucureşti (Str. Mihai Eminescu, nr. 89, sector 2)

INGERI IN AMERICA

marţi | 15 octombrie 2013 | ora 18.00

Cu: Virginia Mirea – Rabinul Isodor Chemelwitz, Hannah, Ethel Rosenberg, Mama Mormona

George Ivașcu – Ray Cohn
Alexandru Ion – Joe Pitt, Tatal Mormon, Eschimos
Cristiana Răduță Bobic – Harper Pitt
Adrian Nicolae – Louis, Prior 1, Orrion
George Costin – Prior Walter, Bărbatul
Nicoleta Hâncu – Îngerul, Emily

Decorul şi costumele: Adriana Grand

Preţ online: 24.84 Lei
Preţ casa de bilete: 21.60 Lei
3 h 45 min (cu pauză)

Foto din Ingeri in America – Adriana Grand

04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

04
/02
/14

Programe speciale nou-nouțe despre dragoste și look, o colecție de filme scurte ale unor nume mari și o competiție dedicată, pentru prima dată, filmelor românești, sunt câteva dintre surprizele pe care Festivalul Internațional de Film NexT 2014 le pregătește spectatorilor săi. Cea de-a 8-a ediție va avea loc între 3 și 7 aprilie 2014, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu, CinemaPRO și Ceainăria Cărturești.

04
/02
/14

Deep Purple va urca din nou pe scena bucureşteană, pe 20 februarie, Dulce Pontes, regina contemporană a muzicii fado, îi va încânta pe spectatori pe 9 februarie, iar Ricchi e Poveri, una dintre cele mai cunoscute trupe italiene ale ultimilor 40 de ani, se reîntoarce în România pe 26 februarie - Concertele bucureștene din această lună.

03
/02
/14

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și […]

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.